Studie for gravide med pcos

Lille Lykke

Forumet er livet
Himmelbarn
Hei. Jeg fant denne på venterommet hos lege i dag. Mener å huske at det var noen i gjengen her som hadde pcos. Kanskje noen vil være med på denne?
56bf1762ba63362c7419f349f54de9b1

Denne var søsteren min med på i 2008/2009 :)

Jeg har PCOS, har brukt metformin siden februar. Så jeg kunne jo blitt med. takk for info, kjekt hvis jeg kan bli med å hjelpe :)

Jeg har PCOS, og fikk tilbud om å bli med på dette. Fordelen er jo at man får tett oppfølging gjennom hele svangerskapet og ekstra ultralyder, men jeg synes det virker litt skummelt å skulle begynne på nye medikamenter under graviditeten som muligens kan gi en del bivirkninger under opptrapping. en annen ting er at man som deltaker i studien ikke får vite før om LANG tid (når det mangeårige studiet er ferdigstilt) om man faktisk har fått metformin eller om man bare har fått placebo-medisin. Så jeg takket nei, men er spent på hvilke resultater studien gir! Flott at noen tør :)

Har en mild form for pcos. Kun den ene eggstokken som er utsatt virker det som.

Hadde vært moro, men man må vel kanskje bruke noe hjelpemidler for å bli gravid? Jeg har ikke måttet bruke det ennå. Fikk vite at jeg hadde pcos bare noen uker før jeg ble gravid :p

Har en mild form for pcos. Kun den ene eggstokken som er utsatt virker det som.

Hadde vært moro, men man må vel kanskje bruke noe hjelpemidler for å bli gravid? Jeg har ikke måttet bruke det ennå. Fikk vite at jeg hadde pcos bare noen uker før jeg ble gravid :p

Ingen krav til hjelpemidler. Så lenge du har PCOS konstantert av lege så kan du melde deg på :)

Jeg har meldt meg på :) men nå gikk jeg på metformin i begynnelsen av svangerskapet og noen mnd før! Så håper jeg blir tatt med for de medikamentene gjorde underverk på kroppen ikke bare graviditeten :)

Jeg har meldt meg på :) men nå gikk jeg på metformin i begynnelsen av svangerskapet og noen mnd før! Så håper jeg blir tatt med for de medikamentene gjorde underverk på kroppen ikke bare graviditeten :)

Signerer denne!! Jeg gikk to mnd uten mens og el, begynte på metformin og fikk mensen etter 9 dager og el 3 uker senere. Gravid på første el, fantastisk:)

De hadde ikke denne studien på sykehuset mitt, så jeg kunne ikke være med:/

Veldig rart, for jeg har fått være med men må til Tønsberg da det er nærmest! Å jeg bor i Sarpsborg
Hvor lang kjøretid er det? *grønn*
Jeg bor i Stavanger, og ettersom jeg forstod så var det ganske langt til neste sykehus som hadde studien. Da søsteren min var med på denne studien, så matte hun til Haugesund (4 timers kjøring) men hørtes ikke ut som de hadde det der heller lenger.

Hvor lang kjøretid er det? *grønn*
Jeg bor i Stavanger, og ettersom jeg forstod så var det ganske langt til neste sykehus som hadde studien. Da søsteren min var med på denne studien, så matte hun til Haugesund (4 timers kjøring) men hørtes ikke ut som de hadde det der heller lenger.
Ca 1 time det er inkl ferga ;) tror Tønsberg eller Skien er nærmeste for deg også da ;) så kan skjønne det blir langt da!

Back
Topp