Studere som voksen

konemor3

Andre møte med forumet
Er nå rundet 30 år, ferdig med barn og har et stabilt liv. Men jeg trenger å utvikle meg, jeg tenker på evt en bachelor. Nå jobber jeg turnus og går glipp av høytidsdager i ny og ne. Ved å ta en bachelor tenker jeg at da får jeg 3 år med lang sommerferie og juleferie sammen med barna, samt 17. Mai og påske.. Jeg kan utsette jobbingen litt og være mer med barna, mens de er små, det er målet. Jobbe med studier på dagtid mens barna er i bhg og skole. Men jeg er voksen, er ikke 19 lenger.. Noen med erfaringer fra å studere som voksen? Var det fordeler med tanke på å få mer tid med barna ?
 
Hei! Jeg er 38, har baby som begynner i bhg i oktober, og tar en master deltid ved siden av å jobbe 60%. Skulle ønske jeg kunne studere heltid, basert på dine argumenter, men jeg kan ikke leve på studielån/ektefelle, og må derfor ha inntekt ved siden av stipendet. Har du økonomisk mulighet til å studere heltid så kjør på! Det er fantastisk å studere, skrive akademiske oppgaver, utvikle seg på flere områder og jobbe med fag når det passer deg :)
 
Tok første året på master i fjor, i en alder av 38 år og med 4 barn under 10 år. Travelt, jobbet 61% i tillegg. Mye for å komme meg bort fra turnus, er utdannet innen helse. Gikk drømmejobben i sommer, med flexitid, dagtid, fri helger og røde dager osv. Tatt ett pausår for å kunne komme skikkelig inn i ny jobb før videre master.
 
Back
Topp