Studere papiret?

Nullenusken

Forumet er livet
Er jeg den eneste som ikke studerer papiret etter jeg har vært på do? Faktisk så ser jeg ikke på det engang... Tenker som så at dersom noe er galt så ser jeg det i trusa også! Så ikke på papiret en eneste gang forrige svangerskap og det er jeg sikker på sparte meg mye bekymring.... Det er jo uendelig vanlig med blødninger på starten, spesielt etter samleie osv... Dette er ikke kritikk til noen, bare lurer...? Forstår at dere er nervøse, men dere gjør det jo bare verre for dere selv?

Gjør det nå, klarer ikke la være etter at jeg har slitt litt med magesmerter her tidligere...prøver å slutte da hehe

skulle ønske jeg klarte å la være... er jo faktisk slik at dersom man begynner å blø så går det enten bra eller ikke, uavhengig om man merker det på papiret eller ikke....

men sjekker nesten hver bidige gang jeg er på toalettet...

Etter to SA-er så er det klart jeg studerer litt ekstra. Og spesielt nå når jeg har blødd i en uke strekk. Forstår godt at folk er nervøse og sjekker papiret, jeg!

Jeg ser på papiret, det er en vane fra prøveperiodene, jeg må liksom bare se på utfloden. Før var det jo for å sjekke for el-slim men det kommer jo ikke tilbake på en lang lang tid om jeg får det som jeg vil.

For meg er ikke mangel på blødning noen sikkerhet for at det går bra og blødning heller ikke kun tegn på at det har gått galt. Det er andre ting enn å se på papiret som gjør meg bekymret :-/

Jeg har alltid sett på papiret jeg. Selv da jeg ikke er gravid.

De blir nok ikke mer bekymret av å se på papiret, de blir nok heller mindre bekymret ;)
Gravide jenter får gjøre som de vil, om de føler seg tryggere av å studere, så la de gjøre det. Liker de helst å ikke tenke på det, så lar de vær :)

Niks kan ikke si jeg ser så mye på papiret.
Hadde jeg hatt en dårlig følelse med tanke på svangerskapet, så ja antagelig. Men både dette og forrige har jeg hatt en god følelse.

Jeg gjorde det i grunn ikke før jeg fikk blødning, men da jeg tørket meg da jeg hadde blod var et veldig slimete og helt anderledes, så da så jeg. Å siden har jeg vært besatt.. Men tror du også hadde d om du hadde opplevd d samme..

Og ja, det er normalt med blødning, MEN lurt å sjekke det opp. Jeg blødde flere ganger, ikke etter sex, og fikk time hos gynokolog, har veskeansamling i livmoren, truende abort og måtte gjøre minst mulig de to neste ukene, fra siste blødningsdag. Tenk om jeg hadde drete i det, gått på jobb, fysisk jobb, mest sansynlig hadde jeg mista. 

Sist sv.skap så jeg på det nesten hver gang til uke 16 tror jeg. Nå gjør jeg det en sjelden gang hvis jeg har hatt litt murring eller vondt i magen. En blir mer enn nok sprø av å lese om alle som mister eller blør. Og ijeg føler med dem, men orker ikke lese om alle, for å spare meg selv for det. Men i natt drømte jeg både at jeg blødde og at jeg fødte. En ganske sprø drøm var det....

Nå har jeg hatt 2 tidlige SA (uke 4), å 3 blødninger i dette svangerskapet, så her blir det automatisk at jeg sjekker papiret etter dobesøk. Blir like glad hver gang jeg ikke ser blod (1 1/2 uker siden siste).

Som sagt, jeg dømmer ikke dere som gjør det, jeg lurte egentlig bare på hvorfor dere gjør det..... Har jo fått litt forklaringer på det....
Godt mulig jeg og hadde gjort det om jeg hadde mistet mange ganger, men jeg orker rett og slett ikke tenke tanken på at jeg KAN miste, før jeg eventuelt opplever noe i den retningen....
Vi prøvde i 4 år før Benjamin, og begge barna er prøverør...
Vet også at vi ikke har råd til nye forsøk på LENGE dersom noe skulle skje, så MÅ bare være positiv........
Håper det ikke er flere som oppdager blod nå hvertfall, og at vi kan være her til juli alle sammen!

jeg lever livets glade dager og tenker at neeeida, kan ikke skje noe galt med meg, det skjer bare med alle andre, litt som med bilulykker og denslags...! antagelig fordi alt gikk fint i forrige svangerskap. hvis det plutselig hadde skjedd at jeg mistet nå så hadde jeg antagelig fått hjerteinfarkt i samme slengen emoticon

Back
Topp