studere med huslån og barn

Tittenteia

Elsker forumet
er dette mulig? vurderer sterkt å fortsette studiene på høgskole, og lurer på om noen av dere vet hva man eventuelt vil få i stipend (til nøds lån) om man fortsetter studie når man har 1 barn og huslån? samboer jobber jo selvsagt også, men er litt bekymret for om vi vil ha råd til at jeg skal studere.

ORIGINAL: Burger

Jeg er student. Har snart to barn, en bonussønn som bor fast til oss og 1,5 mill i lån. Mannen jobber og tjener greit så går bra det. Men jeg må jobbe en del på siden da. Jeg får 8000 kr i mnd i lån, så blir jo en del av det omgjort til stipend når man står på eksamen

Her må du være forsiktig så stipendet ikke blir gjort om til lån igjen pga for høy inntekt! Det skjedde her, dessverre [&o]

Til HI: Joda, det går greit å studere med både huslån og barn, men det krever litt. Selv har jeg ikke prøvd før nå å studere med barn, men jeg tror det skal gå greit. Har flere i klassen både nå og fra tidligere som har klart seg helt fint. Likevel må man tenke litt over om man kan kutte litt ned på enkelte ting evt. om man vil ta seg en deltidsjobb ved siden av. Jeg har, som sagt, jobbet ved siden av frem til nå. Men om jeg kommer til å fortsette etter at permisjonen er ferdig vet jeg ikke. Det må vi se ting litt an på tror jeg. Man får til det man vil vet du [:)]

Får man noe ekstra stønad eller høyere lån hvis man har barn mens man studerer??[:)]

Back
Topp