Studere med barn?

Thea90

Blir kjent med forumet
Hei!

Noen som har tips, råd og erfaringer fra studietid med barn?
Har en liten gutt på 7 mnd, og vurderer nå å begynne å studere.
Bor sammen med barnefar, og vi har helt ok økonomi, men lurer på hva og hvordan andre har gjort det i fht studier.

Dersom jeg bestemmer meg for å gjøre det, blir det mest sannsynelig deltidsstudier.

Har fast 100% jobb, som jeg begynner i nå i April. Så mest sannsynelig, vil jeg da jobbe redusert her, mens jeg studere.

Tar GODT I MOT ALLE TIPS, RÅD OG ERFARINGER! :D

Jeg har studert med barn. Tar lærerutdanning på deltid (75% progresjon). Har jobbet fulltid helt til nå. Fikk første barnet det andre studieåret mitt, på våren. Hadde eksamen fem uker etter at hun ble født. Det var litt tøft i forhold til eksamenslesing, men gikk greit. Jeg fortsatte studiene i permisjonen, og det var vanskelig, men gjennomførbart. Hadde vært mye enklere om mannen min hadde vært mer støttende, så har du en støttende fyr, så kjør på. :) Fikk nr to her i sommer, da tok jeg perm fra studiene et år. Det ville blitt for mye nå, jeg er jo helt knekt når kvelden kommer. Men jeg starter opp igjen nå til høsten, da begynner jeg på et masterprogram, så det blir spennende. Da må jeg nok ha mye mer selvdisiplin, ellers kommer jeg ikke igjennom det.

Den viktigste erfaringen jeg har gjort meg er at alt er mulig, men store prosjekter vil alltid gå ut over noe. Jeg har prøvd å passe på at studiene går ut over husarbeid og slike ting, ikke barn, mann og dyr. Og så slo jeg meg til ro med at det ikke alltid blir de beste karakterene. :)

Back
Topp