Studenter?

*naftaline*

Forelsket i forumet
Hvordan klarer dere dere økonomisk? Lever dere på studielånet alene, jobber dere ved siden av eller blir dere forsørget på noe vis?

Har så lyst å studere full tid, men ser ikke hvordan jeg skal få det til å gå opp uten å gå helt vilt ned i levestandard. Å jobbe ved siden av frister ikke mye med lite barn.

Har ikke krav på noe utdanningsstønad e.l.

Akkurat for øyeblikket er det helt ræva.. er alene med barnet kun 50% av tiden, da bf har de andre 50%.
Jeg har kunn litt stipend og barnetrygd[&:] dette utgjør 6000 i mnd.. hadde ikke jeg fått inn en liten sum arv på konto, hadde jeg aldri klart meg[&o]

ORIGINAL: *naftaline*

Hvordan klarer dere dere økonomisk? Lever dere på studielånet alene, jobber dere ved siden av eller blir dere forsørget på noe vis?

Har så lyst å studere full tid, men ser ikke hvordan jeg skal få det til å gå opp uten å gå helt vilt ned i levestandard. Å jobbe ved siden av frister ikke mye med lite barn.

Har ikke krav på noe utdanningsstønad e.l.

klarer oss greit [:)]
jobber tredje hver hælj i tillegg til studielånet. og mannen tjener normalt så det er han som drar inn mest penger.

Jeg har heldigvis en mann som tjener bra, ellers hadde det ikke gått rundt.

Jeg ble ferdig i mai i fjor

Jeg hadde ikke klart meg uten samboer og mamma. Da måtte jeg ha jobbet ved siden av.

kan svare for mannen[;)] han lever å meg[8D] så får han 8000 i mnd i lån/stipend og jobber en helg i mnd

Sambo er lærling og eg er student.. I tillegg har eg nettopp begynt å jobbe litt i tillegg, og eg syns me lever ganske bra egentlig..[:)]
Har kun 3000kr i husleige da, men..

Jobbet ved siden av studiene jeg. Funker greit det[:)]

Mannen har vanleg lønn,eg studielån, og eg jobbar ikkje. Klarar oss godt. Netopp kjøpt oss eit gammalt hus[:D]

Jobbe fullt og studerer berre 50 %...... føler eg tjener for godt til å kutte heilt, og eg får ikkje prosent-stilling. Kunne godt tenkt meg å jobbe berre 80 %........[:)]

Avhengig av hans inntekt ja, men den er ikke så høy. Får god hjelp fra foreldre, noe jeg setter stor pris på!

Jeg har stipend, forsørgerstipend, og jobber annahver helg. Samboeren min har fullt stipend og lån, forsørgerstipend, og "jobber" ( han spiller fotball og får betalt for det) ved siden av. Vi klarer oss helt greit, med husleie på 6500 i måneden.[:)]

Tusen takk for svar alle sammen. [:)]

Kanskje det lar seg gjøre, alt handler vel igrunn om prioriteringer. [:)]

Jeg er alene, men har OS og jobber hver tredje helg på natt.
Hadde jeg ikke jobbet, hadde det aldri gått.

jeg er alene, får OS og div andre stønader alenemødre kan få. Har ikke studielån. Klarer meg helt fint på det.

ORIGINAL: Marlu

JObber ved siden av, men har forøvrig en mann som forsørger meg [8D]

Når vi begge var studenter jobbet jeg litt mer (før vi fikk barn), funket greit det og [:)]

Synes egentlig man bør jobbe litt ved siden av, greit med litt arbeidserfaring. For min del hadde det blitt vel mange år utenfor arbeidslivet om jeg kun skulle studere.

Det handler om prioriteringer, men skjønnet at det ikke er bare-bare å gå inn i studenttilværelsen hvis man er vant med noe annet [:)] Men man får igjen for det senere da [;)]

Det er nettopp det. Er blitt godt vant med nærmere 400 i året. Og man bygger seg jo opp et liv etter det med bil/bolig osv. Jeg MÅ ikke studere mer heller, klarer meg fint med den utdanninga jeg har, men hadde vært så gøy.... [:D][:D]

Jeg lever av studielån og sambo [:)] 

Back
Topp