Studenter tilstedet under fødsel? Morkake.

FerskMamma

Forelsket i forumet
Er det mulig at det dukker studenter opp under fødsel uten at man blir opplyst / fått godkjenning om det på forhånd? Noen som har fått morkaken vist uten å bli spurt først? 2 ting jeg har skrekken for :-0

Termin 26. August 2013

Det kom plutselig inn en student på slutten av fødselen min. De spurte der og da... fødte på Ullevål, og det er jo et universitetssykehus... De viste bare morkaka også, uten spm. Men det kan du jo bare si fra at du ikke vil vel?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det kom plutselig inn en student på slutten av fødselen min. De spurte der og da... fødte på Ullevål, og det er jo et universitetssykehus... De viste bare morkaka også, uten spm. Men det kan du jo bare si fra at du ikke vil vel?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
:-0 ja, skal si ifra! Trodde det var normal høflighet å spørre først :-p

Termin 26. August 2013

Vi fikk spørsmål om den jordmor student kunne være med på fødselen med førstemann. Det var jo selvfølgelig helt greit for vår del, og det var henne som tok imot guttungen :) Var kjempefornøyd med hennes innsats :)
Morkaka husker jeg ikke om vi fikk spørsmål om, men fikk se den begge gangene. Syntes det ikke var så ekkelt med tanke på at det var "vår egen" men tror ikke at jeg ville sett noen andres morkake :P

Ja vi fikk en barnepleier student med på fødselen, ble ikke spurt på forhånd- hun var bare med.Spurte da hun var der.. Dette var ahus.

hadde student sist. og var hos jm på sykehuset her om dagen. vi skrev bl.a et ønskebrev og der skrev hun at jeg IKKE ville ha student denne gangen. forrige fødselen min var litt over gjennomsnittet dramatisk. jeg husker aldri at di spurte meg om det var greit at denne studenten skulle ta imot vesla.. men di hadde visst spurt.. det var studenten sin første fødsel.. og hun var så usikker og redd.. trur det var meningen at hun skulle klare dette på egenhånd, men hun spurte di to jm mødrene som var der heeeele tiden "skal jeg gjøre sånn, skal jeg gjøre sånn..." og etter hvert når fødselen blei litt væl dramatisk fikk hu litt panikk trur jeg. ente med at di to jm mødrene måtte ta over og leger måtte tilkalles osv.. jeg var livredd og trur hu var enda mer redd om mulig.. greit nok med student altså.. men jeg skal ikke risikere å få det igjen..

Er vel ingen studenter ute i feltet nå. Her sa de at de ikke kom før i september/oktober.

Jeg ble spurt om det kunne komme inn en student denne gangen. De spurte meg under første pressri, rett etter at de tok vannet. Jeg sa "beklager, vil ikke det.", og da ble det slik. Hadde De spurt før de tok vannet, så hadde jeg sagt "ja". Jeg spurte om å få se morkaken da, synes slik er utrolig spennende.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Jeg hadde ei jm student som tok imot vårt andre barn. Sitter bare igjen med en fantastisk opplevelse av det!! :) Var ei erfaren jm som stod i bakgrunnen for å se til at alt gikk greit selfølgelig. Men studenten opptrådte veldig profesjonelt og merket at hun nok syntes det var litt stas å få kunne ta "hovedansvaret" i fødselen. Hun var veldig flink på å "pushe" meg gjennom pressriene og fikk så utrolig masse skrøyt av henne etterpå. Måtte skryte av henne også, var veldig godt å ha henne ved min side.

Med nr 1 hadde på forhånd sagt at jeg ikke ønsket noen student. Siden jeg har sykehusskrekk og må ha kontroll på alt som skjer. Men plutselig så dukket det opp en student sammen med jordmora uten at de spurte igjen. Og de snakket seg imellom under hele fødselen og VI fikk IKKE noe info! Bare det vi klarte å snappe opp under veis! Dette var på stavanger universitetssykehus som er er opplæringssykehus. Så her ble det klage til sykehuset. Og de har nå beklaget seg og sagt at slik skal ikke forekomme. Dette er også en av grunnene til at jeg får pks

Jeg sa ifra på samtaler som vi hadde før fødsel at jeg ikke ønsket studenter under fødsel. Fikk hwller ikke det. Men etter noen timer kom.det en student som var med meg på do og fikk kjenne på magen min sammen med jm. Synes det var helt greit :)
Morkaka ba jeg om å ikke få se idet den kom ut. Angrer på det nå, men der å da ønsket jeg bare å være i lykkerus. Ville ikke risikere å bli kvalm, igjen. ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Back
Topp