Studenter og gravide

Vero90

Flørter med forumet
Hei :)
Jeg skal nå begynne på mitt siste år på sykepleierutdanningen.
Er det flere her inne som er studenter? Vet dere hva dere skal gjøre med skolen?:)
Det er mange som går så lenge de kan, men vet faktisk ikke om jeg klarer den tunge praksisen, men det vet jeg jo ikke enda :p
 
Hei! Er student. Gikk gravid med første hele siste semester, eksamenstiden var knalltøff. Han ble født i august, så hadde jo over to mnd igjen da jeg var ferdig. Tok ett års permisjon og fikk foreldrestipend fra lånekassen.
Skal begynne på 4.studieår nå og har blitt uplanlagt gravid igjen. hååper å kunne fullføre, men denne gangen kommer jo baby i april, så kan jo bli tungt. Vi har også tilsammen 4 uker praksis, så er spent på hvordan det går.
 
Hei! Er student. Gikk gravid med første hele siste semester, eksamenstiden var knalltøff. Han ble født i august, så hadde jo over to mnd igjen da jeg var ferdig. Tok ett års permisjon og fikk foreldrestipend fra lånekassen.
Skal begynne på 4.studieår nå og har blitt uplanlagt gravid igjen. hååper å kunne fullføre, men denne gangen kommer jo baby i april, så kan jo bli tungt. Vi har også tilsammen 4 uker praksis, så er spent på hvordan det går.
Du har vært flink som har gjennomgått dette før :) Det passet litt dumt at terminen er i april, men det er ikke noe man kan gjøre noe med. Så man finner vel en måte slik at det går :)
 
Sniker bare litt her, hører til på vi som prøver.
Jeg har en venninne som hadde termin og fikk baby i april. Vi gikk på sykepleien sammen. Dette var siste året :) Hun fullførte alt utenom siste praksis. Dette gjorde at hun fikk fri i ca 1 mnd før termin. Så får du ta opp igjen praksisen april året etter og gå rett ut i jobb som sykepleier! Hun hadde et relativt ok svangerskap i starten (en del kvalme) og det var tyngst den perioden hun hadde fri, så det passet bra :) lykke til!
 
Sniker bare litt her, hører til på vi som prøver.
Jeg har en venninne som hadde termin og fikk baby i april. Vi gikk på sykepleien sammen. Dette var siste året :) Hun fullførte alt utenom siste praksis. Dette gjorde at hun fikk fri i ca 1 mnd før termin. Så får du ta opp igjen praksisen april året etter og gå rett ut i jobb som sykepleier! Hun hadde et relativt ok svangerskap i starten (en del kvalme) og det var tyngst den perioden hun hadde fri, så det passet bra :) lykke til!
Takk for svar! :) Ja jeg vurderer det samme, for uansett får jeg ikke fullført skoleåret, men jeg får se hvordan graviditeten utvikler seg. Dette blir min første, så jeg vet lissom ikke helt hva jeg skal vente meg :p
 
Takk for svar! :) Ja jeg vurderer det samme, for uansett får jeg ikke fullført skoleåret, men jeg får se hvordan graviditeten utvikler seg. Dette blir min første, så jeg vet lissom ikke helt hva jeg skal vente meg :p

Ja det kommer jo helt an på formen! jeg tror hun kjempet seg gjennom mer enn hun kanskje burde, kastet opp på skolen osv. Så lytt til kroppen din, og det du ikke klarer å fullføre nå kan du ta når du er ferdig i permisjon :) skolene pleier å være veldig greie på tilrettelegging og.
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg!
Begynner på siste året på sykepleien nå ;)
Har en jente fra før som jeg også fikk under utdanning, da gikk jeg ut i permisjon.
Denne gangen planlegger jeg å fullføre skolen med baby :)
Jeg er ferdig med siste praksis 19. Mars og har termin 19. April, så det burde gå greit, deretter har vi bare bachelor oppgaven igjen og den har jeg begynt på nå i sommer og planlegger å jobbe med utover året så jeg forhåpentligvis har kommet ganske langt når babyen blir født. :)
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg!
Begynner på siste året på sykepleien nå ;)
Har en jente fra før som jeg også fikk under utdanning, da gikk jeg ut i permisjon.
Denne gangen planlegger jeg å fullføre skolen med baby :)
Jeg er ferdig med siste praksis 19. Mars og har termin 19. April, så det burde gå greit, deretter har vi bare bachelor oppgaven igjen og den har jeg begynt på nå i sommer og planlegger å jobbe med utover året så jeg forhåpentligvis har kommet ganske langt når babyen blir født. :)
Så smart at du har begynt på bachelor nå i sommer da, det hjelper jo masse :) Det er den delen jeg evt. ikke rekker. Siste dag å levere er 2.juni neste år, så uansett så blir det vanskelig. Hadde vært deilig å blitt ferdig samtidig som man får baby, men vet ikke om det er mulig:/ Også er jo dette hvis graviditeten går kjempe bra gjennom det hele. Ble gravid 2. studieår, men mistet, og da syntes jeg det var tøft i sykehuspraksis, da jeg var så kvalm og trøtt hele tiden. Nå håper jeg bare barnet holder seg inne i de 9 månedene den skal :p
 
Back
Topp