Studenter hvordan overlever dere?

Even&Odin

Elsker forumet
Jeg har tenkt å studere fra høsten av i 4 år.. Og lurer litt på hvordan dere klarer dere økonomisk?

Jobber masse ekstra ved siden!!
Har huslån og masse utgifter [:'(][:)]

Jobb,jobb,jobb![:)]
Nå er jeg alene da, men er dere to så burde det ikke være noe problem.

ORIGINAL: Sistebabyen

VI er to så det går greit, men er jo regninger som faller inn...[:'(]

Jeg tenker slik:
Klarer vi oss hvis jeg lar vær å jobbe?
Ja kanskje, men det er i så fall på hengende håret [8|]

Vi er to da, men samboer har ikke så god lønn.. Jeg har planer om å jobbe litt utenom.. Men kan jo liksom ikke studere på dagtid og jobbe kveld.. Da er jo jeg aldri hjemme..
Tror vi klarer oss, men tror det blir ganske stramt..

ORIGINAL: Evens*mamma

Vi er to da, men samboer har ikke så god lønn.. Jeg har planer om å jobbe litt utenom.. Men kan jo liksom ikke studere på dagtid og jobbe kveld.. Da er jo jeg aldri hjemme..

Kan jeg spørre hva du skal studere?
Jeg jobber på institusjon fast annenhver helg..
Og så jobber jeg noen ettermiddager i uken [:)]

Sjekk med studiet om det er forelesninger hver dag og om det er mye obligatorisk osv.. [:)]
Vi har 1-2 studiedager i uken [:)]

vi er to studenter, klarer oss sånn ca akkurat[:)] men vi er flinke til å kjøpe til på salg og ta storhandel en gang i uka osv..

sambo jobber bittelitt ved siden av studiene, hvis ikke han hadde gjort det hadde det vært litt verre for oss

ORIGINAL: mammamilla

ORIGINAL: Evens*mamma

Kan jeg spørre hva du skal studere?
Jeg jobber på institusjon fast annenhver helg..
Og så jobber jeg noen ettermiddager i uken [:)]

HAr tenkt før å ta forkurs på 1/2 slik at jeg får den matten og kjemi jeg må ha for å komme inn på maskin ingeniør.. Og det er 3 år.

dytt

ORIGINAL: 3xS

vi er to studenter, klarer oss sånn ca akkurat[:)] men vi er flinke til å kjøpe til på salg og ta storhandel en gang i uka osv..

sambo jobber bittelitt ved siden av studiene, hvis ikke han hadde gjort det hadde det vært litt verre for oss

imponert[:)] det må nok være litt tøft. 

vi klarer oss helt tålelig. Sambo er assistent i bhg, så har ikke sånn super inntekt, jeg jobber også svært lite ved siden av studiene. Vil helst være med snuppa når jeg har mulighet. [;)]

Vi har en samlet inntekt på ca 350 000 i året (medregnet lån fra lånekassen...) vi eier en bil, har et huslån på 1,6mill og har livs-,barne-, innbo- og bilforsikring.

Jeg mener at det går mye på prioriteringer, vi koser oss fint på hytta til svigerfar i feriene, og har gode middager på bordet hver dag. [:)]

Jeg er student, har ikke lån, men stipend også jobber jeg annenhver helg, og ferier[:)] har ca 7000 i måneden...
Sambo jobber fult, vi har hus, bil og forsikringer og snart en liten baby som alt er kjøpt inn til uten ekstra midler, så vi klarer oss bra!
Man må bare prioritere og planlegge[;)] 

Pleier forresten også å være en uke i syden om vinteren og en uke i danmark om sommeren, dette går også bra [:D]

jeg er student... og jeg jobber ved siden av. sambo jobber fulltid..
har hus, en leilighet, bil og alt det der, går veldig greit for oss...

Jeg er student, samboeren er i full jobb. Jeg jobber ekstra når det er behov på sykehuse ellers har jeg avtale om hver 3 helg og ferier. Vi har hus lån og bil lån. Men klarer oss helt greit[:)]

Back
Topp