Student

Bolla91

Blir kjent med forumet
Hei!

Så på alder og barn nr-tråden at det var flere i begynnelsen/midten av 20-årene her. Er det flere som er studenter? Hvilket studie tar dere, og hvordan tenker dere å gjøre det med permisjon?

Her er barnefar i jobb, mens jeg er student på et krevende profesjonsstudium hvor jeg har 2 år igjen til jul. Er veldig spent på å ta kontakt med universitetet og høre om hvordan det bør legges opp..

Noen tips ellers, for eksempel fra noen som har vært student med barn tidligere? :D

Jeg studerer sosionom. Jeg er ferdig til sommeren, så håper på å bli ferdig med bacheloren før de, men spørs vel.. du kan jo ta permisjon et år fra skolen? Du får jo stipend det går som du ikke trenger betale tilbake også[emoji4] ellers så kan far ta større del av permisjonen?

Sniker fra februar. Jeg er student. Har snakket med skolen og funnet en mulighet for å fortsette deler av studiet etter at babyen blir født, men med mulighet for å utsette eksamen til høst18. Ved mindre du studerer 100, eller hvertfall minst 70 prosent(litt usikker på om kravet er 70 eller 100), har ikke far rett på noe lønnet permisjon selv om han er i jobb. Du får uansett foreldrestipend i ett år, selv om du velger å ikke ta permisjon fra studiet. Dette i tillegg til engangsstønad (ved mindre du har jobbet nok ved siden av studiene til å motta foreldrepenger, dersom dette er tilfellet har også far rett på sin permisjon).

Jeg studerer for å bli lektor i realfag, og har funnet ut at det er best å ta permisjon for min del ettersom fagene er veldig krevende. Jeg kommer nok til å ta opp noen fag i permisjonstiden. Jeg jobber nok på siden av studiet for å få rett på lønnet permisjon, så det er mulig far skal ta gradert fødselspermisjon. Hørte det var et slags "smutthull" der, men må undersøke det mer [emoji14]

Sniker fra januar.