Student?

Maren94

Blir kjent med forumet
Er det flere som skal studere mens dere går gravid?

Jeg skal selv studere samlingsbasert, og da jeg sjekket samlingsplanen i går så jeg at jeg er oppført på fire ukers praksis en uke etter termin.. - Tror dette lar seg ordne dersom jeg snakker med praksisplassen, så ser ikke mørkt på det.

Hvis det er flere som skal studere, skal dere studere samlingsbasert, eller på heltid? Hvordan har dere tenkt til å gjøre det etter dere har født osv?

Studerer heltid, 2 året nå. Planer å ta permisjon. Veldig usikker hva blir om 2 uker, planen er å ta semester men har ekstrem oppkast og inn og ut av sykehuset at vet ikke om klarer å utføre det. Så må se, snakke med veileder og legen

Skal ta første semesteret heltid på skolen og andre semesteret skal jeg prøve å ta nettbasert.
Da er det ein dag i uka hvor jeg følger med på nett, og skriving av bacholoroppgave. Praksis må jeg ta igjen seinere. Går grunnskolelærer :)

Studerer heltid, 2 året nå. Planer å ta permisjon. Veldig usikker hva blir om 2 uker, planen er å ta semester men har ekstrem oppkast og inn og ut av sykehuset at vet ikke om klarer å utføre det. Så må se, snakke med veileder og legen

Får håpe at formen din blir bedre slik at du klarer å fullføre ett semester!! Forstår veldig godt at du er usikker som studerer heltid, hadde det ikke hvert for at studiet jeg skal ta er samlingsbasert så hadde jeg også hvert usikker..
Jeg skal begynne på mitt første år no, grunnskolelærer 5-10 trinn, og er spent på hvordan det skal gå.

God bedring! :)

Skal ta første semesteret heltid på skolen og andre semesteret skal jeg prøve å ta nettbasert.
Da er det ein dag i uka hvor jeg følger med på nett, og skriving av bacholoroppgave. Praksis må jeg ta igjen seinere. Går grunnskolelærer :)

Okei, er et heltidsstudie jeg tar, men det er samlingsbasert så blir sikkert en del jobbing med skolearbeid hjemme. Er du ferdig med utdanningen etter dette skoleåret da, eller skal du gå mer?
Du er tøff som tar første semester på heltid, får håpe at formen din holder seg bra slik at du kommer deg på forelesninger
Jeg skal også gå grunskolelærer, 5-10 trinn, master, første året. Tenkte at jeg skulle prøve å ta praksisen andre semester helt i starten, da vi ikke har samlinger i begynnelsen av Januar.

Last edited:
Jeg studerer fulltid på sykepleien. Begynner 2 året nå i august. Jeg har termin i slutten av januar så planen er å fortsette studiene så mannen tar permisjon eneste jeg tenker på er at vi ska være i 4 måneder i praksis fra januar til mai, men med god hjelp fra mannen så tro jeg det vil gå veldig fint :) jeg vet hvertfall med meg selv om jeg hadde tatt permisjon fra skolen så hadde jeg ikke begynt igjen.

Jeg studerer fulltid på sykepleien. Begynner 2 året nå i august. Jeg har termin i slutten av januar så planen er å fortsette studiene så mannen tar permisjon eneste jeg tenker på er at vi ska være i 4 måneder i praksis fra januar til mai, men med god hjelp fra mannen så tro jeg det vil gå veldig fint :) jeg vet hvertfall med meg selv om jeg hadde tatt permisjon fra skolen så hadde jeg ikke begynt igjen.

Okei, du er bra tøff! Får håpe det funker fint for dere, og at du ikke sliter deg helt ut! Har du barn fra før, eller er dette første?

Det kan være slitsomt å begynne på igjen, jeg har hatt pause fra skolebenken i 3-4 år der jeg har hvert lærling og jobbet ett år etter det, og tok påbygg det skoleåret som har hvert nå.

Okei, er et heltidsstudie jeg tar, men det er samlingsbasert så blir sikkert en del jobbing med skolearbeid hjemme. Er du ferdig med utdanningen etter dette skoleåret da, eller skal du gå mer?
Du er tøff som tar første semester på heltid, får håpe at formen din holder seg bra slik at du kommer deg på forelesninger
Jeg skal også gå grunskolelærer, 5-10 trinn, master, første året. Tenkte at jeg skulle prøve å ta praksisen andre semester helt i starten, da vi ikke har samlinger i begynnelsen av Januar.
Jeg er i kjempeform, og har muligheten til å ta undervisningen over nett siden jeg går hybrid heltid. Går tredjeåret, så har et år igjen etter det. Jeg går inn med ein innstilling om at jeg vil klare dette bra, med god forståelse og støtte av samboer, men der vil helle ikke være noen sorg om jeg må ta et semester på nytt. Vi ønsket oss barn nå, og er fult klar over at det halvåret vil være tungt. Naturfag har mye samlinger, så jeg må se ann barnet og situasjonen når den kommer :) det viktigste er å ha trua selv.
Lykke til! Jeg var veldig usikker etter førsteåret, det var for meg (rett fra vgs) utrygt og nytt. Men etter det ble jeg så trygg på meg selv og mine kunnskaper, og det er bare fantastisk å jobbe med disse barna/ungdommene ❤

Jeg er i kjempeform, og har muligheten til å ta undervisningen over nett siden jeg går hybrid heltid. Går tredjeåret, så har et år igjen etter det. Jeg går inn med ein innstilling om at jeg vil klare dette bra, med god forståelse og støtte av samboer, men der vil helle ikke være noen sorg om jeg må ta et semester på nytt. Vi ønsket oss barn nå, og er fult klar over at det halvåret vil være tungt. Naturfag har mye samlinger, så jeg må se ann barnet og situasjonen når den kommer :) det viktigste er å ha trua selv.
Lykke til! Jeg var veldig usikker etter førsteåret, det var for meg (rett fra vgs) utrygt og nytt. Men etter det ble jeg så trygg på meg selv og mine kunnskaper, og det er bare fantastisk å jobbe med disse barna/ungdommene ❤

Så bra at formen er fin! Ja, det er viktig å ha rett innstilling, og det at dere ønsker dere barn nå har jeg full forståelse for, samme her med samboeren min og meg. ventet til jeg var ferdig med påbygg før vi skulle ha barn, og jeg har også trua på at hvis man er innstilt på at det skal gå bra og er villig til å jobbe for det så ordner det seg som regels.
Ja, jeg ser virkelig frem til første praksis, selv om det sikkert blir veldig skummelt samtidig!

Er det flere som skal studere mens dere går gravid?

Jeg skal selv studere samlingsbasert, og da jeg sjekket samlingsplanen i går så jeg at jeg er oppført på fire ukers praksis en uke etter termin.. - Tror dette lar seg ordne dersom jeg snakker med praksisplassen, så ser ikke mørkt på det.

Hvis det er flere som skal studere, skal dere studere samlingsbasert, eller på heltid? Hvordan har dere tenkt til å gjøre det etter dere har født osv?
Jeg skal ta samlingsbasert studie ved siden av full jobb. Tar kun ett semester nå, så et år permisjon, og siste semester fra januar 2018. Har snakket med studieleder, og det skal gå fint :-) Jeg må uansett være i minst 60 % stilling under studiene, så jeg er nødt til å ta pause når jeg er i barselpermisjon.

Jeg skal ta samlingsbasert studie ved siden av full jobb. Tar kun ett semester nå, så et år permisjon, og siste semester fra januar 2018. Har snakket med studieleder, og det skal gå fint :) Jeg må uansett være i minst 60 % stilling under studiene, så jeg er nødt til å ta pause når jeg er i barselpermisjon.

Okei, hørtes lurt ut! kan jeg spørre hva du studerer? :)
60% jobb og studie kan bli tungt, så du er tøff! Tenker at selv om studiet er samlingsbasert så er det sikkert mye jobb, så må ikke ta på deg for mye! Håper det går bra for deg, og at du ikke sliter deg helt ut! :)

Okei, hørtes lurt ut! kan jeg spørre hva du studerer? :)
60% jobb og studie kan bli tungt, så du er tøff! Tenker at selv om studiet er samlingsbasert så er det sikkert mye jobb, så må ikke ta på deg for mye! Håper det går bra for deg, og at du ikke sliter deg helt ut! :)
Jeg jobber fulltid som ped.leder i barnehage, og tar samlingsbasert videreutdanning for de med annen pedagogisk bakgrunn enn barnehagelærer. Tok småbarnsped dette året (30 stp over ett år), og skal ta barnehageped (30 stp) året som kommer. Det gikk veldig fint i fjor, og det er ca samme arbeidsmengde dette året også. Men nå er jeg jo gravid da :-) Men får legge ambisjonsnivået litt lavere i år tror jeg. Fikk A på begge eksamenene i småbarnsped, men i år må jeg ta sikte på bare å bestå tror jeg. Iallfall når andre halvdel av studiet skal tas mens jeg har en ettåring i hus :-) Hehe!

Jeg har ikke barn fra før så aner ikke hva jeg går til :p
Jeg har hatt pause selv fra skolen en god stund tok fagbrevet for t år siden så har jobbet en stund så derfor jeg ikke vil ta pause igjen:) men tro nok det blir til at jeg tar permisjon den ene praksisen de 2 første månedene å tar det igjen senere må nesten snakke med veilederen på skolen :)

Jeg studerer sykepleien deltid, og skal ta et semester til høsten, så velger jeg et års permisjon fra studiene fra januar av :-) vil ikke stresse noe med skole når barnet er nyfødt, da vil jeg bare nyyte tiden :-)

Jeg jobber fulltid som ped.leder i barnehage, og tar samlingsbasert videreutdanning for de med annen pedagogisk bakgrunn enn barnehagelærer. Tok småbarnsped dette året (30 stp over ett år), og skal ta barnehageped (30 stp) året som kommer. Det gikk veldig fint i fjor, og det er ca samme arbeidsmengde dette året også. Men nå er jeg jo gravid da :) Men får legge ambisjonsnivået litt lavere i år tror jeg. Fikk A på begge eksamenene i småbarnsped, men i år må jeg ta sikte på bare å bestå tror jeg. Iallfall når andre halvdel av studiet skal tas mens jeg har en ettåring i hus :) Hehe!

Oi, men det er jo kjempebra resultater fra før! Du kommer sikkert til å gjøre det bra dette semesteret også!
Ja, med en ettåring i hus blir det sikkert mye annet å tenke på enn studier, er greit hvis de er i barnehage slik at man kan jobbe litt på formiddagen og ikke bare på kveldene når man er slitene.
Masse lykke til med studiene! :)

Jeg har ikke barn fra før så aner ikke hva jeg går til :p
Jeg har hatt pause selv fra skolen en god stund tok fagbrevet for t år siden så har jobbet en stund så derfor jeg ikke vil ta pause igjen:) men tro nok det blir til at jeg tar permisjon den ene praksisen de 2 første månedene å tar det igjen senere må nesten snakke med veilederen på skolen :)

Haha, jeg har heller ikke peiling på hva jeg går til, blir spennende å se om man klarer over å være student og mor samtidig!
Skjønner at du ikke vil ha flere pauser, er godt å bare bli ferdig med utdanningen slik at man slipper å tenke mer på det. Du og veileder finner sikkert ut noe som passer for deg, slik at du får til å fullføre året med en liten baby :)

Jeg studerer sykepleien deltid, og skal ta et semester til høsten, så velger jeg et års permisjon fra studiene fra januar av :) vil ikke stresse noe med skole når barnet er nyfødt, da vil jeg bare nyyte tiden :)

Er sikkert kjempelurt å ta ett års permisjon slik at du får kost deg sikkelig med den lille! :)

Sykepleien heltid.. håper på å få tatt alle eksamener dette semesteret og bare utsette praksis til neste vår :) Er i hvert fall helt uaktuelt å gå rett ut i praksis etter fødsel - tiden med små barn er så kort, og skolen går ingen steder:D

Sykepleien heltid.. håper på å få tatt alle eksamener dette semesteret og bare utsette praksis til neste vår :) Er i hvert fall helt uaktuelt å gå rett ut i praksis etter fødsel - tiden med små barn er så kort, og skolen går ingen steder:D

Jeg har også andre praksis perioden rett etter fødsel, men jeg tenkte å høre om jeg får flytte den til før fødsel, hvis ikke så får jeg bare utsette det, for tenker det samme som deg, at tiden er så kort og man får jo tatt det igjen senere hvis man virkelig er innstilt på det! også tror jeg at de fleste studiene er flinke å legge opp for gravide studenter, eller studenter som har fått barn slik at man kan fullføre.

Jeg har også andre praksis perioden rett etter fødsel, men jeg tenkte å høre om jeg får flytte den til før fødsel, hvis ikke så får jeg bare utsette det, for tenker det samme som deg, at tiden er så kort og man får jo tatt det igjen senere hvis man virkelig er innstilt på det! også tror jeg at de fleste studiene er flinke å legge opp for gravide studenter, eller studenter som har fått barn slik at man kan fullføre.
Veldig enig!! Ja, hørt mye positivt om tilrettelegging ved barn - så det er helt supert:) Både om man velger å ta permisjon ett år og om man velger å fullføre året!

Back
Topp