Student

Bebi86

Betatt av forumet
Noen andre som er studenter? Jeg flyttet til en helt ny by i går og startet skolen i dag. Nå ser jeg at jeg har ingen høstferie plutselig og jeg skulle jo reise hjem i høstferien for å dra på UL, jeg har litt mindre å gjøre i den uken jeg er 16 uker på vei, kan jeg likevel få ordinær UL da eller er det for tidlig? 

Ikke har jeg fortalt venninnen min som jeg bor med eller noen andre her at jeg er gravid, heller ikke de på skolen, noe jeg må gjøre etterhvert siden jeg må søke om permisjon. Jeg kjenner at jeg gruer meg sånn, jeg må også bytte studieretning siden jeg ikke har mulighet til å bli med på studietur.

Kjenner bare hode er fullt av kaos, men alt ordner seg vel til slutt. Siden det er så mange endringer siden jeg er gravid, så må bare denne babyen være sunn og frisk og holde seg fast for harde livet :) Jeg har nesten ingen symptomer lenger heller, bare litt svake smerter i magen.

Så spennende med nye studier! OG baby!! 

Jeg vet ikke hvor du skal studere, men etter min erfaring er de fleste skoler flinke til å tilrettelegge, gi permisjoner, og evt gi utsettelser på innleveringer osv, hvis man har gode grunner. Graviditet og UL er nok en mer enn god nok grunn til noen dagers permisjon. 

Jeg vet ikke hvordan det er med UL i uke 16, men så fort du er komfortabel med det, så snakk med skolen din, vær åpen og be om tilrettelegging, så får du i alle fall fri til timen din! :)

Takk for svar! Jeg skal studere på Høgskole :) Og jeg skjønner jo en time går greit MEN jeg er fra Trondheim og det er der ultralyden min skal være, legen har bestilt. Og når bor jeg i Bergen, derfor jeg tenkte å bruke høstferien til å reise hjem til Trondheim for ultralyd, også siden barnefar skal være med og han bor i Trondheim ;) Så når høstferien er så er det obligatoriske studier på skolen så da blir det vel dumt å ta seg fri i det. 

Det ordner seg vel på en eller annen måte :p Jeg vil bare på UL jeg :p

Jeg er også student! Tenker også litt på det der med å si fra til skolen for å søke om permisjon osv.. Hvem tar man egentlig kontakt med for sånt? Og når er det normalt å si fra til skolen om sånt? Må det skje så tidlig som mulig? 

Du kan jo ta ul i bergen! Er jo fritt sykehus valg i norge! Så lån heller bf komme til deg :) men kan jeg spørre? Er du sammen med barnefaren? Isåfall er der tlfft gjort å reise så langt bort assa!

husk å snakk med lånekassa ,der har du  en del krav i forhold til lån og stipend  angående skolegang og permisjon  i forhold til graviditet og dem bør du snakke med fortes mulig  så du får de du har krav på 

ja penger og lån og ja...aner ikke hvordan jeg gjør noe av det der. Jeg er litt overhvelmet med alt egentlig og vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg er ikke sammen med barnefar og er alene, har all familie i Trondheim. Og vi har allerede startet med undervisning og jeg er mye lei meg fordi jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg har aldri vært student før og aner egentlig ikke hva jeg har begitt meg selv ut på. Ingen her vet at jeg er gravid fordi jeg syns det er litt tidlig å fortelle det til folk jeg ikke kjenner så godt.

Jeg har ikke lege her i Bergen fordi fastlegen min i Trondheim anbefalte meg å gå til jordmor
 istede. Noe som jeg heller ikke har begynt å sett etter enda. Det er ensomt men det ordner seg vel etterhvert.

Back
Topp