Bkno3049450
Andre møte med forumet
Hei! Jeg skriver her for å høre om noen har erfaring rundt min situasjon da det er vanskelig å navigere seg på nett. Jeg fant nylig ut at jeg er gravid og vil ca ha termin da i mai/juni(?). Jeg er nå på mitt siste år på sykepleie og vil være ferdig med bacheloren i tidlig mai, som jeg selvfølgelig planlegger fullføre så lenge kroppen min sier det er greit. Jeg har mange spørsmål og bekymringen rundt det økonomiske mest. Jeg vet lånekassen gir foreldrepenger som jeg vil ha rett på, men det er jo klart ikke store beløpet slik at jeg må ha større inntekt (ca 9400 månedlig). Da kan man jo få enten engangsstønad eller foreldrepenger fra NAV. Jeg har per nå en helgestilling på 20% ved siden av studie som er min inntekt + ekstravakter som jeg tar. Min samboer er i 100% jobb med en årslønn på rundt 450.000. Dersom jeg velger engangsstønad, vil min samboer kunne ta ut foreldrepenger mens han er i permisjon eller vil vi kun til sammen få den engangsstønaden? Kan det være jeg kan ta vanlig foreldrepenger, når jeg har en fast stilling på 20% og evt for hvor mange måneder bak regner de et gjennomsnitt?