Student - penger ....mm....

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Lite dilemma med evt jobb/ studier.. Trenger litt konstruktive råd fra kloke kvinner.

Har kommet inn på studier , primært nettbasert 100%, fra januar mnd. finansieres fult fra lånekassen. Veldig interessant og relevant for meg. Vil prøve å evt kombinere det med liten baby.

I tillegg er jeg fritidskonsulent for barnekolleksjonen PompDeLux , btw fantastiske barneklær. Dette tar litt tid, men stortrives med det og skal prøve å også fortsette med det..

Men så får jeg nå tilbud om en 100% stilling fra februar, spennende stilling, men de vet jo ikke om svangerskapet mitt og snart er det jo permisjonstid...... Så spm nå ; hva gjør jeg?

Sier fra meg studiet for nå, tar jobben og innrømmer svangerskap og går ut i permisjon i slutten av april. Er kanskje lite realt, men gir meg jo en god inntekt, og vil få rett til permisjonspenger da jeg da ender med å ha jobbet mer enn 6 av ti siste mnd.

Tar studieplassen fra januar men prøver også å jobbe litt ekstra på pleiehjem/barnehage eller lignende for å også opparbeide meg rettigheten til permisjonspenger.

Tar studieplassen og satser på at det og fritidskonsulentjobben gir meg nok "inntekt".. Da mister jeg rett på permisjonspenger men kan få engangsstønad?
Rettighetene til dobbel barnetrygd for datteren min fra forrige forhold forsvinner vel så snart vi får felles barn, min samboer og jeg..? Men barnebidrag fra hennes far får hun/jeg til henne fremdeles?

Klarer jeg meg økonomisk er vel siste alternativ best...? Evt ta en-to mnd ekstrajobb på pleiehjem eller bhg?... ekstra/vikar teller vel også...?

Hvordan klarer en heltidsstudent seg egentlig? har man noe mer retter når man får barn?... (ikke studert siste 6 mnd før termin)

Hører med til historien at jeg er veldig sliten for tiden...

Hmmm, vanskelig. Trur jeg hadde tatt jobben dersom det er fast stilling. Da har du jo en jobb å komme tilbake til etter permisjonen også pluss den økonomiske biten...

Jeg ville nok tatt fulltidsjobben så økonomien er sikret et år frem i tid. Kan du søke om skoleplass fra august da? Lykke til med valget! :)

Back
Topp