Student og ung mor?

Bkno6689482

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 7+4 i dag og venter mitt første barn i juli! Både jeg og samboer gleder oss veldig.. Men jeg er bekymret for reaksjoner fra venner og familie. Jeg blir 22 og samboer 26 det året babyen kommer. Jeg er lærerstudent 2.året og det blir iaf 2/3 år til på skolebenken. Samboer er i fast jobb og tjener godt. Vi har vært sammen i to år, bor i et stort og fint hus og eier to biler. I tillegg til å studere har jeg jobbet deltid annenhver helg, noe jeg skal slutte med nå pga. et ønske om å fokusere på skole og svangerskapet. Økonomisk klarer vi oss med andre ord veldig bra! Siden barnet blir født i juli har vi begge et ønske om at far skal ta ut permisjon, mens jeg fortsetter på skolen. (Har lite obligatorisk undervisning de neste årene og vil derfor få mye tid hjemme for det om). Om det skulle vise seg å bli tøft eller det er noe spesielt, er det ingen ting i veien for at jeg tar permisjon heller.. Så da lurer jeg på: hva tenker dere? Noen i samme situasjon eller har erfaringer?

På forhånd takk for svar❤️

Jeg skal selv egentlig begynne å studere til høsten, men jeg velger å ta permisjon ett år fordi jeg vil nyte første tiden hjemme med babyen.

Jeg skal ta master, så blir 5 år til med studie, men har ikke hastverk.

Venter nr 3 nå.

Tenker man må gjøre det kan selv føler er best:)

Tenker at dere må finne ut hva som fungerer for dere. Og siden det er deres første, så syns jeg det er vanskelig å si om det går eller ikke. Noen barn er jo "enklere" i starten enn andre, med tanke på soving, spising osv. Jeg er jo av den formening at om man virkelig vil, så får man det til :happy: samtidig, hvorfor ikke gi seg selv litt ekstra tid med den lille?

Jeg tror dette blir å gå bare fint, når dere går inn for å få det til å fungere :)

Syns da at dere har bedre forutsetninger til å få barn enn ganske mange andre :) Så det skal nok gå fint :D