Student og permisjon..

Zickaa

Flørter med forumet
Septembergull'17
Er det flere studenter her som har tenkt til å ta et års permisjon? Jeg lurer på hvordan dere har gått frem for på søke om det. Det er null info å finne på hjemmesiden til høgskolen jeg går på. :confused:

Ring Lånekassen og spør? [emoji14] de på tlf er superflink der, så mye mulig de vet

Når jeg vsr student snakka jeg med studentveilederen (troor jeg det heter?! ) og rektoren, husker ikke om jeg skrev søknad osv, men fikk iallefall mye hjelp fra dem om det! :)

Okei, da ringer jeg Lånekassen først, så studieveileder. :D

Jeg skal også ta ett år permisjon fra studie :) Du må sende inn søknad om permisjon til høgskolen + legeerklæring. Søknaden skal du finne på nettsiden til høgskolen. Så skal det være i orden :) søker stipend/lån hos lånekassen som vanlig, men legger på en eller annen måte til at du skal ha permisjon (det har jeg ikke gjort enda). Jeg sendte mail til studenttorget og spurte om diverse søknadsgreier, fikk raskt svar på det jeg lurte på :)

Jeg skal også ta ett år permisjon fra studie :) Du må sende inn søknad om permisjon til høgskolen + legeerklæring. Søknaden skal du finne på nettsiden til høgskolen. Så skal det være i orden :) søker stipend/lån hos lånekassen som vanlig, men legger på en eller annen måte til at du skal ha permisjon (det har jeg ikke gjort enda). Jeg sendte mail til studenttorget og spurte om diverse søknadsgreier, fikk raskt svar på det jeg lurte på :)
Jeg har søkt opp og ned på usn, men finner ikke svar. :/ æsj, får bare ringe studieveiler. Jeg har vært sykemeldt fra studiet en stund, så ikke vært på skolen samt at hun suger på å ta telefonen. o_O

Hmmm, såg litt innom siden og fant heller ikke noe skjema, men du får helt sikkert svar hos veileder. Skal være ganske rett frem å søke :) Jeg går på Hvl, der er det ihvertfall ikke noe stress :)

Jeg har søkt opp og ned på usn, men finner ikke svar. :/ æsj, får bare ringe studieveiler. Jeg har vært sykemeldt fra studiet en stund, så ikke vært på skolen samt at hun suger på å ta telefonen. o_O

Back
Topp