Student og gravid

mammaNovember2017

Betatt av forumet
Har startet på nytt semester på universitetet i dag. Og har fått så vondt i ryggen/rumpa... er nok noe som irriterer isjias nerven. Hadde det samme i vår og eksamensperioden. I løpet av sommeren var jeg blitt så mye bedre at jeg håpet det var blitt bra igjen. Har to (8timers) dager til denne uken og er veldig spent på hvordan det skal gå med kroppen min!

Setter veldig pris på tips til hvordan jeg kan sitte bedre på harde stoler og klare å overleve lange dager. Tenker å ta med en pute i morgen som jeg kan sitte på.

Er det andre her inne som studerer og har utfordringer i forbindelse med graviditeten? Eller noen som søker permisjon fra studiet?

Jeg må søke om å utsette praksis, som er obligatorisk. Studerer deltid, med samlinger 1gang i måneden, så det er forholdsvis overkommelig.

Har ingen råd, annet enn å skaffe deg en fysio henvisning, så du kan lære noen tips, triks og øvelser.
Har også vondt fra rygg og rumpeball... det flytter litt på seg.
Trodde det var Isjias, men både jordmor og lege sier at dette er bekkenrelaterte plager. Hurra...

Har startet på nytt semester på universitetet i dag. Og har fått så vondt i ryggen/rumpa... er nok noe som irriterer isjias nerven. Hadde det samme i vår og eksamensperioden. I løpet av sommeren var jeg blitt så mye bedre at jeg håpet det var blitt bra igjen. Har to (8timers) dager til denne uken og er veldig spent på hvordan det skal gå med kroppen min!

Setter veldig pris på tips til hvordan jeg kan sitte bedre på harde stoler og klare å overleve lange dager. Tenker å ta med en pute i morgen som jeg kan sitte på.

Er det andre her inne som studerer og har utfordringer i forbindelse med graviditeten? Eller noen som søker permisjon fra studiet?

Jeg må søke om å utsette praksis, som er obligatorisk. Studerer deltid, med samlinger 1gang i måneden, så det er forholdsvis overkommelig.
Hei! Jeg studerer og har termin 3-4 uker før eksamenene mine. Jeg vurderer å melde meg av de, men ser hvordan det går m fødsel osv. Følger undervisningen så lenge jeg kan ihvertfall. Neste semester blir det permisjon, ingen tvil :) kanskje neste høstsemesteret også. Mine utfordringer er ikke så fysiske men heller det at konsentrasjonen er helt elendig, er helt bomull i hodet og trøtt hele dagen. Har desverre ikke noen tips angående smertene dine, håper du finner ut noe som funker for deg. Vet om sånn oppblåsbar pute som folk m ryggproblemer sitter på, kjøpes hos bandagist eller lignende. Kanskje noe? Har du noen tips til å få opp hjerneaktiviteten min? :)

Studerer jeg også. Har termin 4-5 uker før eksamen (utrolig sen eksamensperiode i år... positivt for meg :P). Håper jeg klarer å følge undervisningen hele veien, også etter baby er kommet, men må jo bare ta det som det kommer. Eksamen tar jeg hvis jeg får det til, den muntlige skal jeg nok klare, den skriftlige kommer nok litt ann på baby.. Du har rett på tilrettelegging. Trenger du noe bedre å sitte på så kan du helt sikkert få låne en bedre stol =) Det får jeg hvis jeg spør, eneste problemet er at da har jeg ikke bord å skrive på :P
Jeg strever med at baby begynner å ta så mye plass at det å sitte rett i ryggen eller lett foroverbøyd som man gjerne gjør på forelesningssaler gjør at det strekker i ryggen på den siden baby ligger, så det gjør vondt. Det hjelper masse å legge seg ned på benkeraden i pausene så kroppen får hvilt seg =)
Sist hadde jeg eksamen 6 uker før termin, og var ferdig med forelesninger 8 uker før termin, så jeg er veldig spent på hvordan det blir å gå høygravid på forelesning...

Strever også litt med å konsentrere meg lenge av gangen. Sove og hvile mye er mitt beste tips :-) Det er utfordrende å konsentrere seg om noe når man har en liten i magen som også krever en del av oppmerksomheten...

Back
Topp