Student og gravid

snika

Glad i forumet
Noen som vet hvordan det fungerer når man er student og gravid? Jeg har veldig lyst og ta studiekompetanse men hvordan blor det når skolen begynner i august og jeg har termin i slutten av september vil jeg få støtte fra lånekassa eller noe annen form for støtte?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker fra august. Hvis du søker ett års permisjon fra studiene dine feks (passer jo greit med terminen din. Jeg hadde termin i juni, passet det også;) ) så har du rett på å få samme sum du får i lån/stipend nå, som kun stipend det året du tar perm. Da jeg gikk på høgskolen var det ca 7000 i mnd! I tillegg har du rett på engangsstønad som før ihvertfall var på litt under 40 tusen, utbetalt litt før termin:) håper det var til noe hjelp

Sent from my iPhone using BV Forum

Stemmer dette, jeg er i samme situasjon- student og gravid :)

Man søker etter at barnet er født sender man inn et skjema til Lanekassen. Det finner du på deres nettside. Der står det også info.

Lykke til :)

Jeg gikk på skolen da jeg fikk førstemann og jeg fødte i februar .
Dem sa meg i lånekassen at de siste månedene mine ble rentefrie eller no slik .
Hadde kun lån .
Men jeg hadde med guttungen på skolen (/ en i klassen lagde helvete ut av det ) og etter mine 6 uker permisjon tok far over :)

Jeg har også søkt høgskole utdanning og jeg har opptjent foreldrepenger og NAV i min kommune sier at jeg fint kan få penger hver mnd og gå på skole. Så får jeg ha med den lille på skolen ;-)

Jeg fødte i mai og fortsatte på master i august. Får ca 9000 fra lånekassen som blir omgjort til stipend :-)

Jeg kunne valgt å tatt perm, men for min del passet det å fortsette.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Berre fyller på med info frå den kjedelege "forskinga" mi kring den problemstillinga her eg! Litt nyttig og kanskje :)