Student og gravid/småbarnsmamma

Geminigirl

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Er det flere som skal studere/studerer og prøver å få barn/er gravid/har småbarn? :)

Jeg selv skal studere til høsten, er ikke student fra før, så dette blir mitt første studieår på høyskole. Men har også planer om å bli gravid, så samboer og jeg er prøvere og har nettopp begynt.

Tenkte det kunne være gøy å snakke med andre studenter som er i samme situasjon eller som har vært i denne situasjonen før og kan komme med gode råd og tips. Hva er deres erfaringer med å studere som gravid eller som nybakt mamma? :)

Da jeg fikk min første gikk jeg påbygging for å få generell studiekompetanse på vg3. Gutten kom i Januar, så skoleåret ble delt i to med ett års permisjon mellom :) Nå er jeg gravid med nr to, termin i November og er student på universitetet (første år). Men har nå valgt å ikke fortsette studiene etter mammapermisjon, så er ikke veldig student denne gangen ; p

Jeg er student og ønsker sterkt å bli aktiv prøver. Men får høre av "alle" rundt meg at jeg burde/må vente til jeg er ferdig med studiene og fått meg jobb.

Problemet er at hvis jeg venter, så vil det ta såpass lang tid før jeg kan bli prøver (skal jeg vente til jeg er ferdig med studiene og fått meg jobb, så må jeg også vente med å prøve til jeg har vært i jobb et års tid, slik at jeg får opparbeidet meg den erfaringen og kunnskapen jeg trenger i faget for å kunne fortsette med god samvittighet etter mammapermisjon - samt at jeg etter endt prøvetid vil ha fast arbeidskontrakt....) - og da føler jeg at jeg har blitt så altfor gammel og at det muligens vil være for sent og gi oss problemer som prøvere...

Og jeg tenker at for karrierens del, så må det da være bedre å være ferdig med svangerskap og permisjon før man går ut i arbeidslivet, slik at man lettere kan konsentrere seg om jobb og karriere etterpå?