Aqvalie
Child of the Universe
Hei!
Har noen spørsmål angående dette, som jeg håper noen kan svare på.
I sommer ble jeg ferdig med bacheloren min, men har meldt meg på et årsstudium dette året. Skulle i utgangspunktet kun være student på papiret og ikke søke om lån fra lånekassen (da jeg ikke trenger mer lån og planla og jobbe), slik at sønnen min fikk fortsette i studentbarnehagen han har gått i i et år.
Men.. så har vi da "plutselig" blitt gravide med termin i midten av mars.
Spørsmålene mine er:
Håper selvsagt jeg har mulighet til å søke om foreldrestipend, for det hadde gjort den økonomiske hverdagen vår mye enklere i og med at jeg er vikar per nå og vil kunne slite med å få meg ny jobb når kontrakten går ut i september/oktober.
Noen som vet noe?
Har noen spørsmål angående dette, som jeg håper noen kan svare på.
I sommer ble jeg ferdig med bacheloren min, men har meldt meg på et årsstudium dette året. Skulle i utgangspunktet kun være student på papiret og ikke søke om lån fra lånekassen (da jeg ikke trenger mer lån og planla og jobbe), slik at sønnen min fikk fortsette i studentbarnehagen han har gått i i et år.
Men.. så har vi da "plutselig" blitt gravide med termin i midten av mars.
Spørsmålene mine er:
- Hvordan funker dette med foreldrestipend og årsstudium (ift at jeg i utgangspunktet er ferdig i juni 2015)?
- Og må man søke om lån og stipend fra lånekassen for å ha krav på foreldrestipend 3/4 inn i året, eller kan man la vær å søke om noe på forhånd og kun søke om foreldrestipend rundt februar-mars (eller i starten av året?)?
- Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å møte opp i noen timer (obligatoriske) eller ta noen av eksamene til jul.. vil det ha noe å si for om jeg kan motta foreldrestipend? (har tenkt å betale semesteravgiften både høst og vår).
Håper selvsagt jeg har mulighet til å søke om foreldrestipend, for det hadde gjort den økonomiske hverdagen vår mye enklere i og med at jeg er vikar per nå og vil kunne slite med å få meg ny jobb når kontrakten går ut i september/oktober.
Noen som vet noe?
Last edited: