Student med små barn

ISL85

Første møte med forumet
Jeg skal begynne på skolen til høsten (høyskole), men lurer litt på åssen vi skal gjøre det med tanke på barnehagebarn som har en tendens til å være en del syke. Jeg føler ikke selv at jeg kan ta meg fri fra skole for å være hjemme, men vi mister jo også mine 10 dager med omsorgsdager, og da er det bare pappa'n som har sine. Men 10 dager er jo absolutt ikke mange når man har to i barnehage. Familie er ikke aktuelt da de vi har kontakt med har sine egne jobber. Står vi igjen med andre alternativer enn at far må få ulønnet permisjon (noe som i seg selv egentlig ikke er aktuelt, da det er lønna hans vi skal leve på i 3 år)

Jeg går på lærerskolen og har flere i klassen som har barn. Det er lite som er obligatorisk hos oss og når de med barn forklarer situasjonen til foreleserne er det ikke noe problem å få tilsendt powerpointer o.l. Hvis ikke dette allerede er lagt ut på fronter/itslearning. Nå vet jeg jo ikke hva du skal studere, men som regel ordner det seg og så lenge man er flittig og lager seg en plan for hva som skal gjøres og leses hver uke vil det å misse en forelesning en gang i blandt være helt uproblematisk.
Masse lykke til med studiene : )

Skal begynne på sykepleien, og der er det jo også en del praksis. Har hørt at det ikke er så lett "å slippe unna" på det området. Hadde håpet at det var litt tilrettelagt for slike situasjoner for far, men det ser jo dårlig ut. Må jo prøve å få det til på en måte, om det skulle bli et problem

Syns ikke du skal ta de sorgene på forskudd. Det er mange som tar høyere utdanning med barn, også aleneforeldre å klarer seg kjempebra. Barnehagen har planleggingsdager, ungene kan bli syke, du kan bli syk, ulykker kan skje, det er mye som kan komme i veien - stå på å ta det hele på strak arm, man finner alltids en løsning. Hilsen tidligere student som alenemor med barn i barnehage.

Det er veldig vanlig at de legger til rette for de som har små barn, i tillegg er det jo ikke praksis hele tiden.
Jeg studerte barnevern, og en i klassen min fødte i april 2. året av studiene, men klarte likevel å fullføre på normal tid. Hun fikk tilpasset praksisplass med ammefri, utsatt eksamner.
Det er nok lettere for en studieplass å tilpasse enn en arbeidsplass. Så det kommer nok til å gå kjempefint!

Back
Topp