Student, ferdig sommer 2012.

missoz

Elsker forumet
Hei alle dere kloke, vakre jenter.

Om det er noen av dere som kan hjelpe meg så blir jeg veldigt glad.

Jeg er ferdig utdannet sykepleier nå til sommern og babyn kommer i slutten av august.
Det jeg trenger litt hjelp til er å finne ut av hvordan jeg skal gjøre det i forhold til penger.

Jeg kan melde meg opp til et årsstudium på universitet, men hva skal jeg evt melde meg opp til da? da får jeg ca 12000 i mnd slik jeg har forstått det.

Jeg jobber hver tredje helg slik at pappa har rett på farspermisjon.

Det jeg har tenkt på å kanskje gjøre er som sagt å melde meg opp til et årstudium og "studere" det året slik at pappa kan ta 38uker permisjon, gradert slik at jeg får full utbetaling fra lånekassa.

+ at jeg tar den engangssummen fra NAV.
(Jeg har utbetalt mellom 4-9000 i mnd, men dette har vært pga nattjobbing og det har jeg ikke lyst til nå lengre så lønningene mine  vil bli mye lavere nå.)

Har du vært i samme situasjon? hva gjorde du`?

Er litt usikker på det du spør om, men det er en ting du ikke vet. Jeg er sykepleier og jobbet fast nattevakter. Jeg regner med du jobber hver 3. Helg natt? Du har rett på tilrettelegging nå når du er gravid. Du har rett på å bli overflyttet til dagjobbing, MEN beholde nattevaktslønnen. Du skal IKKE tape noe på å være gravid. Så du må ikke finne på å frivillig søke ny dagjobb uten tilrettelegging! Jeg jobbet 60% natt da keg ble gravid men ble flyttet til 60% dag med nattevaktslønn.

Lene! skrev:
Er litt usikker på det du spør om, men det er en ting du ikke vet. Jeg er sykepleier og jobbet fast nattevakter. Jeg regner med du jobber hver 3. Helg natt? Du har rett på tilrettelegging nå når du er gravid. Du har rett på å bli overflyttet til dagjobbing, MEN beholde nattevaktslønnen. Du skal IKKE tape noe på å være gravid. Så du må ikke finne på å frivillig søke ny dagjobb uten tilrettelegging! Jeg jobbet 60% natt da keg ble gravid men ble flyttet til 60% dag med nattevaktslønn.