student eller jobber?

mamma*88

Gift med forumet
hvem studerer og hvem jobber her inne (regner hjemmeværende som en jobb og ;)?
Og hva blir studert eller jobbet med?

Hvordan er det å være gravid med dette?

Jeg er sykepleierstudent og starter mitt siste år i august :)
til nå har det gått kjempe bra å jobbe å være i praksis :)

Jeg jobber som pedleder på en småbarnsavdeling.
Akkurat nå har jeg ferie, men det gikk veldig fint før ferien. Tror nok bare jeg må passe litt på løft fremover, da jeg i utgangspunktet sliter litt med ryggen min. 

Jeg er helsefagarbeider. Jobber 100% på en dement avdeling. Har tett oppfølging av leder (samtaler), om hvordan det går osv. Slik at jeg blir godt tatt vare på + jeg skal kunne være lengst mulig i jobb. Skal være veileder for lærling etter sommeren, er en mulighet å få henne til å være mine "ekstra armer" ved tunge stell osv. Går bra til nå på jobb, utenom når det er veldig hektisk, blir da veldig fort sliten og trøtt...

Er hjelpepleier og jobber bare natt på sykehjem på en somatisk avdeling med 17 beboere. Foreløbig går det veldig bra, da jeg har svært få ( ingen) plager enda ( bank i bordet). Er alene på min avdeling, men har en natt sykepleier som jobber på hele huset som kommer og hjelper til hvis det blir tungt. Blir nok å bruke han mere etterhvert tenker jeg, for det vil jo bli tyngre...

Er hjelpepleier og jobber bare natt på sykehjem på en somatisk avdeling med 17 beboere. Foreløbig går det veldig bra, da jeg har svært få ( ingen) plager enda ( bank i bordet). Er alene på min avdeling, men har en natt sykepleier som jobber på hele huset som kommer og hjelper til hvis det blir tungt. Blir nok å bruke han mere etterhvert tenker jeg, for det vil jo bli tyngre...

mange innen helse her ;) gått på sykepleien og lekesekretær, men jobber ikke med det. ble bare veldig lei, så begynner på sammenliknende politikk nå istede.

Jobber på sykehus som sykepleier. Var litt tungt før ferien grunnet kvalme, men den begynner heldigvis å trekke seg litt tilbake (håper jeg)

Jeg gjør begge deler. Går på universitetet og tar Master i sammenliknende semittisk lingvistikk med hebraisk språk som spesialitet, og jobber i tillegg som oversetter. Det har fungert veldig fint til nå, jobben er veldig fleksibel, og det er i grunnen studiene også. Tar 1 1/2 års pause når babyen kommer.

Utdanna førskolelærer i år, og skal starte å jobbe på onsdag:)

Jeg er student med oppstart på siste året mitt i august . Vet ikke hvordan det blir å være gravid på skolen , men det finner man ut snart vil jeg tro . Skal så vidt jeg vet være ute en dag i uken så blir jo spennende og se når man kommer så langt så man skal jobbe som tømrer med mage :P

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg synes det er slitsomt å jobbe. Nå er jeg fortsatt i ferie, så blir spennende å se hvordan det går når ferien er over. Jeg var ekstremt trøtt i 1. trimester, og mye uggen/kvalm. Det er egentlig ikke noe problem å være gravid når man jobber i barnehage, men man må jo passe på at ingen unger er veldig brå i oppførsel mot magen og slikt dA..

Jobber som renholder.

Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Skal begynne i ny barnehage på mandag faktisk...Så er spent på hvordan det blir, var veldig trøtt 1. trimester, og hadde behov for en liten powernap etter jobb. 

Æ jobbe 100 % på et sykehjem Gjekk siste året på høgskolen, sykepleiern da æ gjekk i mammapermisjon me minstemainn å d gjekk bærre fint Jonathan va 5 uka da hainn bynnt på høgskolen gitt :))) 

Jeg jobber som pleieassistent (har en helt annen utdannelse da) på hittil to forskjellige steder men starter i ny jobb med fast stilling fra september i tillegg.
Jobber på omsorgsbolig, som bpa og etterhvert som assistent på to små gutter. Den eneste jobben som er litt tung er den på omsorgsboligen. Vi jobber 1/1 med brukerene og jeg har ikke vært så flink til å la være å løfte på den ene brukeren (vil liksom kun det beste for personen så prøver å ikke bruke lift) men må nok bare innse nå at det bare går utover meg selv for jeg har slete veldig med bekkenet de dagene jeg har jobbet der. Har også fått streng beskjed med sjefen at jeg ikke skal løfte tungt så er jo bare min egen feil

Chuma skrev:

en til skrev:
Utdannet adjektiv og jobber som lærer

Adjektiv?

adjunkt kanskje?

Chuma skrev:
Jeg gjør begge deler. Går på universitetet og tar Master i sammenlingnende semittisk lingvistikk med hebraisk språk som spesialitet, og jobber i tillegg som oversetter. Det har fungert veldig fint til nå, jobben er veldig fleksibel, og det er i grunnen studiene også. Tar 1 1/2 års pause når babyen kommer.

gjør jo egentlig begge deler selv da. har 2 jobber. en nattevakt en uke på og en uke av. og skiftleder på lekeland. Og studerer sammenliknende politikk fulltid. men får ikke jobbe mange dagene gjennom hele svangerskapet. Men studier er noe annet da. Kan sitte i ro å gjøre det :) blir  likevel litt rart å være vekke fra jobbene i nesten 2 år

Back
Topp