Student, 2 barn?

.Hemmelig.

Første møte med forumet
Noen som er studenter og har to barn? Går det greit? Samboern min er også student. Hvordan er i så fall økonomien, går det greit?

Håper noen kan svare.. :)

Jeg er student og venter barn nummer to. Vi har greid oss veldig greit, syns for så vidt vår økonomi er god. Du har jo krav på penger fra lånekassa og engangsstønad fra nav hvis du ikke har jobba opp rett til foreldrepenger også. Dersom du har det kan du få penger både fra lånekassa og nav samtidig. Hvis du orker og har mulighet så burde du jobbe så mye som mulig før permisjonen begynner sånn at du kan få både foreldrepenger og penger fra lånekassa.
Det er lurt å planlegge økonomien litt, barn er en løpende utgift;) 

Her er jeg student mens sambo venter på å få tatt fagbrevet etter mye tull fra opplærlingstjenesten det siste året. 

Vi klarer oss, og vi venter nå vårt andre barn i august. Innimellom er det trangt, mens andre ganger kan vi kose oss litt ekstra :) Første har jo måttet ha mme siden jeg ikke fikk igang produksjonen av melk selv, samme hvor mye og lenge jeg la tuppa til, men selv med en ekstra utgift så har det gått greit. Nå får jeg jo også stipend/lån utenom foreldrepengene som jeg fikk fra lånekassen etter tuppa ble født i fjor. 

Engangsstønaden du får fra NAV går det jo ann å spare en del av, hvis dere fortsatt har noe igjen fra første eller har andre dere kan låne/arve av.

Man klarer seg som regel alltids og man finner jo ut av ting ettersom :) Dere har vel begge familie som kan hjelpe til om det eventuelt skulle bli litt trangt? Det er godt å støtte seg litt på dem innimellom :)

jeg er gravid med nr 3, har to barn og er student. det går fint økonomisk, mannen min har en god jobb og jeg har en nattstilling kombinert med skolen. vi eiger et stort hus og to biler, så er avhennig av litt ekstra penger.

Back
Topp