strykebånd til gardin - noen som vet?

Tulip

Elsker forumet
Kjøpte meg nye julegardiner til stua i går, og strykebånd siden de er for lange. Men glemte å spørre i butikken hvordan jeg skal gjøre det.... Er det noen som vet?

Kan jo ringe butikken når den åpner 14.00, men har så lyst å få de ferdig [:)].

er desverre ingen kløpper på det der!!!

men dytter litt for deg[;)]

ORIGINAL: WorkingForMatilde

er det sånn sømfiks greier? som man legger opp gardiner med?

Legg på en våt klut og stryk til det er tørt, så er du sikker på at det sitter. En gang støk jeg bare til jeg gikk lei, uten vår klut, da løste de seg opp etter ei uke[>:]

Ja, det er sån bånd som man legger opp med. Så man slipper å sy [:D].

Men hvor på gardinen legger jeg båndet? [8|] Bretter jeg opp og legger den halveis over bretten og resten av gardinen (som om jeg skulle tape den på)og styrker over. Eller skal båndet inni bretten? Skikkelig grønn på dette jeg.....

ORIGINAL: Tulip

er det sånn sømfiks greier? som man legger opp gardiner med?

Legg på en våt klut og stryk til det er tørt, så er du sikker på at det sitter. En gang støk jeg bare til jeg gikk lei, uten vår klut, da løste de seg opp etter ei uke[>:]

Ja, det er sån bånd som man legger opp med. Så man slipper å sy [:D].

Men hvor på gardinen legger jeg båndet? [8|] Bretter jeg opp og legger den halveis over bretten og resten av gardinen (som om jeg skulle tape den på)og styrker over. Eller skal båndet inni bretten? Skikkelig grønn på dette jeg.....
ja, tenk på det som en dobbeltsidig tape, du skal ha den inni bretten[:)] 

Takk [:)] Tapen inni bretten og en våt klut oppå gardina, også er det bare å stryke?

*feeling lost* 

jepp[:)]

Tusen takk for god hjelp WorkingForMatilde!! [:)]

Ha en riktig koselig jul [:)].

Back
Topp