stryke duker

*Xc1t3*

Glad i forumet
Jada, jeg kan stryke, MEN kan kun ha 1 prikk, men duken blir ikke flat[>:][>:][>:]   er det noe jeg kan gjøre for og kunne bruke sterke varme[8|]

Spray på vatn?[8|]

Når eg sku stryka dukane mine te jul så sto da kun ein prikk på dei og. Blei jo ikkje fine, så skrudde opp tempen litt eg [8D]
No har ikkje eg dyre duka, så e kje så redde for dei helle[8D]

Takker for svar[:)]

jeg har sånn dampstrykejern, så spruter på vann, men ikke søren om duken vil flate seg ut[:@]

Jeg fikk den til jul, så aner ikke om den er dyr eller ikke[8|] men da prøver jeg bare og ta varmen opp litt[:)] så får det gå som det går[&:]

ORIGINAL: Solaa

Om du stryker duken før dan har blitt helt tørr, evt. dynker den og lar den ligge til den er fuktig, så går det muligens. Jeg har også en duk som ikke tålte mere varme, men ga blanke, fordi jeg ikke ville ha den om den ikke tålte mere, jeg kjørte den opp på to og peisa på med damp, og den er like fin i dag [:)] Det er jo sikkert ikke alle som tåler det, men alternativet er at den ikke blir brukt, så er det vel samma....

det er jo sant[:)] Takk[:D] 

Bløt et kopphåndkle og brett dobbelt som du legger mellom jernet og duken, skru opp tempen og bruk jernet å presse med.
Har noen skikkelig kranglete duker som ikke blir bra på noen annen måte.[;)]

ORIGINAL: Bamboo

Bløt et kopphåndkle og brett dobbelt som du legger mellom jernet og duken, skru opp tempen og bruk jernet å presse med.
Har noen skikkelig kranglete duker som ikke blir bra på noen annen måte.[;)]

Takk[:D]  skal teste etterpå, venter på at noen gardiner skal bli ferdige,så jeg kan stryke dem i samme slengen[:)] fått helt ryddedilla over meg[:-]

Back
Topp