Struktur og perfeksjonisme?

mammatildennis2014

Betatt av forumet
Etter jeg ble gravid eller etter jeg hadde ligget å spydd i 4 mnd har jeg blitt (i følge samboeren) alt for mye perfeksjonist på å ha det ryddig, reint og strøkent rundt meg. Vel og bra er det at jeg som alltid har vært et rotehode får litt systemer, men merker selv at jeg kanskje er blitt litt for nøye på ting. Bare samboeren har ligget på soffaen i en time må jeg bort å legge på plass putene og rette på alt. Er dette vanlig eller noe noen andre også har opplevd? Når jeg tenker meg om så vet jeg at jeg bruker fler timer hver dag på å rydde og gjøre det pent rundt meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har nok ikke blitt noe mer ryddig av meg av etter at vi fikk barn.
Husker jeg koste meg med å vaske nye babyklær og henge de opp til tørk ute på klessnora før førstemann kom. Men det tror jeg har vært det hele :P

Har ikke blitt mer ryddig. Er et lite rotehodet.
Men sa til meg selv da jeg var gravid med guttungen "at nå skal jeg skjerpe meg", men....har ikke skjedd ennå.

Heller stikk motsatt her. Huset har vel aldri sett fælere ut, rett og slett fordi jeg ikke orker å rydde etter resten av familien. Kan ikke påstå at de er så flink til å rydde og vaske når jeg er dårlig...

Jeg får angstanfall når det har vært rotete/samboer pusset opp gangen, og ALT sto i stua. Og siden han brukte tiden etter jobben, tok det to uker. Siste uken nektet jeg å komme ut av soverommet, for jeg orket ikke å se støvet som samlet seg opp på steder jeg ikke kom til, sko og yttertøy som hadde tatt over stua sammen med et arsenal av verktøy og maling.
Før var jeg "litt mere flexi" ;)

Denne gangen så har jeg fått rydding på hodet selv. Er ikke helt "nazi" på det, men skal gjerne være ryddig etter lillemor har lagt seg for kvelden:-) og tror jeg aldri har støvsugd så mye som jeg har gjort de siste månedene. Hehe

Er opptatt av å ha det rent, men om det er no småtteri her og der spiller ingen rolle :-) ikke forandra meg så mye slik sett. Viktigere å bruke tiden med familien og spesielt min kjære på kvelden, enn å løpe rundt å rydde/vaske og få vondt/bli gretten :-)

Her i huset er vi for tiden 3 rotehuer, tipper det ikke blir spesielt bedre når baby kommer:p..
Men altså jeg passer på at det er rent, å noenlunde ryddig her før jeg legger meg om kvelden. Frøkna må være med å hjelpe rydde opp lekene sine selv hver kveld osv... Nå i vinterhalvåret er yttergangen et kapittel for seg selv, altfor trangt og liten plass, blanda med masse klær er ingen god kombinasjon:p.. (Gleder meg til den dagen jeg eier eget hus, å kan lage gode løsninger;) )
Tenker det viktigste er å holde det rent, om det er litt rot her og der tar ingen skade av, men venter vi besøk så tar vi alltid i et ekstra tak, for å fjerne litt overflødig rot:p

Eg lider av ryddegalskap! ;)
Greier ikkje finne roen om det ligg litt rot her og der.. Tar det heller med en gang, så kan eg slappe av med god samvittighet etterpå ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt motsatt! Kjøkkenbenken ser ikke ut, stuebordet er fullt av rot. Klærne henger på tørkestativet i mange dager, søpla tårner seg opp, håndkler blir liggende på badegulvet osv... Og jeg er alt for sliten til å gjøre noe med det...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Etter jeg ble gravid eller etter jeg hadde ligget å spydd i 4 mnd har jeg blitt (i følge samboeren) alt for mye perfeksjonist på å ha det ryddig, reint og strøkent rundt meg. Vel og bra er det at jeg som alltid har vært et rotehode får litt systemer, men merker selv at jeg kanskje er blitt litt for nøye på ting. Bare samboeren har ligget på soffaen i en time må jeg bort å legge på plass putene og rette på alt. Er dette vanlig eller noe noen andre også har opplevd? Når jeg tenker meg om så vet jeg at jeg bruker fler timer hver dag på å rydde og gjøre det pent rundt meg.

Sent from my iPhone using BV Forum
Akkurat sånn er jeg også! Før vasket jeg en dag i uka skikkelig og nå vasker jeg litt hver dag. Må jo også nevne at jeg har dilla på lukter, så jeg elsker lukten av rengjøringsmidler som jif, grønnsåpe og så bruker jeg en husvask fra durance m lavendel som lukter himmelsk...Prøver å ikke ta helt av men..snart har jeg jo ikke tid til det lenger hihi ;)

Er vel det av natur, men blir sliten av det også. Noen ganger kan det være herlig å gjøre husarbeid, andre ganger ikke:-)

gjør mer enn tidligere, men er fortsatt langt unna svigermor ("forbildet"). Litt vanskelig siste ukene, samt de neste to pga oppussing i halve 1 etg, men det går overaskende greit. Gleder meg til å piske mannen rundt og gjøre alt 100% i uke 37;)

Back
Topp