Stripping

Miaou

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med dette eller tenker at det er noe å prøve?
Og gjør de fleste jordmødre det? Evt lege? Eller er det sånn at man må inn på fødeavdelingen for å få sjekka modning og evt bli strippa?
Har bare vært hos jordmor en gang, pga at ho har vært sykemeldt, så vet ikke om ho gjør sånt...

ORIGINAL: Marta25

Noen som har erfaring med dette eller tenker at det er noe å prøve?
Og gjør de fleste jordmødre det? Evt lege? Eller er det sånn at man må inn på fødeavdelingen for å få sjekka modning og evt bli strippa?
Har bare vært hos jordmor en gang, pga at ho har vært sykemeldt, så vet ikke om ho gjør sånt...

stripping er noe jm gjør vis man går over termin (noen ganger før vis det er spes tilfelle)
eg vart strippa når eg hadde gått 14 dager over termin med minsta,da fekk eg rier ganske fort etterpå.
det hjelper vel lite med stripping om man ikkje er moden[;)]

stripping??? hæææææ???
trodde stripping var noe HEEEELT anna jeg[:D]

Jeg ble strippa når jeg hadde hatt rier en hel natt og så stoppet det opp. Kom raskt i gang igjen da.

ORIGINAL: oggi sin

stripping??? hæææææ???
trodde stripping var noe HEEEELT anna jeg[:D]

hehehe[:D]
di kaller det for stripping når jm\lege sjekker livmorstappen og opning og rusker litt inni der for og få i gang fødsel....
er litt dårlig på og forklare[8D]

Ok,takk for svar [:)]
Ja,vet de bare gjør det når man er moden, men visste ikke at de kun gjorde det på overtid... Hmm..
Men sjekker JM modning på kontroller mot slutten eller?
Vet det kan være ganske så effektivt, men også ganske vondt!!! [8|]

jeg ble stippet da jeg var 6 dager på overtid, neste kveld startet riene og hun var ute den natten:)

ORIGINAL: Marta25

Ok,takk for svar [:)]
Ja,vet de bare gjør det når man er moden, men visste ikke at de kun gjorde det på overtid... Hmm..
Men sjekker JM modning på kontroller mot slutten eller?
Vet det kan være ganske så effektivt, men også ganske vondt!!! [8|]

noen blir jo sjekket for modning når det nermer seg,andre spør om og bli sjekket.
legen eg var til sist ville ikkje sjekke meg,virket som han var redd for og sette i gang noe.
men det varierer vel fra plass til plass ka di gjør[8|]

Ja,er nok endel ulik praksis rundtom!

Jeg ble strippet ei uke på overtid sist gang, men det hjalp ingenting..., gikk hele 6 dager til... 

ORIGINAL: Pocha

Jeg ble strippa når jeg hadde hatt rier en hel natt og så stoppet det opp. Kom raskt i gang igjen da.

Samme her:)

ble det med begge mine,første gikk jeg over tiden med, husker ikke hvor mange dager det gikk fr hun strippet meg til han kom ut[8|].
 og nr to hadde jeg jm time dagen før termin:)hun kom dagen etter terminen.

De skal prøve å strippe meg i påkeuken, for å se om de får igang noe. er da i midten av uke 37. Dette fordi de plnlegger å sette meg i gang i uke 38, pga av store tvillinger. Har aldrig prøvd det før, så er spent på om det hjelper.

OJ spennende da. Venter spent enda hva som skjer med meg jeg da. Vet ikke om det blir setefødsel eller KS enda. men håper å få svar på det raskt.

ORIGINAL: Ida1984

OJ spennende da. Venter spent enda hva som skjer med meg jeg da. Vet ikke om det blir setefødsel eller KS enda. men håper å få svar på det raskt.

Men baby'en kan vel snu seg enda el? Ser du er 36+2 uker på vei. Jeg vet ikke hvordan mini'en ligger i magen. På forrige kontroll trodde legen at han hadde snudd seg med hodet opp. Skal til kontroll neste uke. Er da 36 + 6...
Trodde de kunne snu seg frem til 38 eller rundt der...?

Ble strippa 11 dager over termin forrige gang,var vondt som f***,klarte ikke å gå oppreist på 2 timer etterpå,og hadde ingen virkning.Husker faktisk ikke om jeg var moden heller,men ble satt igang på formiddagen dagen etter.

Back
Topp