Stripping

sjanetta

Gift med forumet
Beklager for å skuffe deg, er ikke slik stripping jeg mener, men noe så "kjedelig" som stripping av bleier[;)]
Jeg skal gjøre det for første gang nå, og har forstått at jeg skal først vaske dem som normalt, så skal jeg sette på en vanlig lang vask med forvask på 90 grader. med 2 ss natron i forvasken, ingenting i hovedvasken og 2 ss med eddik der skyllemiddel skal ligge.

hvordan eddik bruker jeg, akkurat det samme?
Og 90 grader kan kjøres på alle bleier? er livredd for å ødelegge dem jeg. Jeg har nå AIE bleier fra BumGenius og AIE bittier.
Og får snart lommebleier fra Fuzzy Bunz, disse er det det samme for?

Og til slutt, "stripper" jeg også inleggene?

[:)]

Jeg bruker klar eddik, 7 %. Men jeg har aldri hørt at noen typer er værre å bruke enn andre.

Jeg har strippet min BG AIO flere ganger, har aldri sett tegn til at den ikke tåler det. Samme med alle de andre fleiene og trekkene mine.

Innleggene strippes også, ja. Det trengs nok, samler seg sikkert mest ulumskheter i de. [;)]

Jeg har forresten natron til hovedvask og ikke forvask, men jeg tror ikke det har noe å si, egentlig.

ORIGINAL: Marlu

hæ? strippes? hva mener dere?

trodde jeg var blitt en erfaren tøybleiedame jeg [&:] [8D]

Når man stripper bleiene vasker man de først vanlig (eller kanskje på hurtigvask). Så har man de på 90 eller 95 grader, med natron som vaskemiddel og eddik som skyllevann. Da får man ekstra rene bleier, og rester av såpe og urin forsvinner. [:)]

Det anbefales vel å gjøre kanskje en gang i måneden eller litt skjeldnere? [:)]

ORIGINAL: toneany

hæ? strippes? hva mener dere?

trodde jeg var blitt en erfaren tøybleiedame jeg [&:] [8D]

Når man stripper bleiene vasker man de først vanlig (eller kanskje på hurtigvask). Så har man de på 90 eller 95 grader, med natron som vaskemiddel og eddik som skyllevann. Da får man ekstra rene bleier, og rester av såpe og urin forsvinner. [:)]

Det anbefales vel å gjøre kanskje en gang i måneden eller litt skjeldnere? [:)]

åjaaa...

jeg vakser dem jo innemellom på 90, men har ikke prøvd med eddik og natron. det skal jeg gjøre [;)]

Så for meg at dere drev å tok fra hverandre bleiene jeg nå [:D] som når man stripper en dyne, så tar man jo av settet liksom [8D]

Hihi, nei det gjør jeg IKKE. [8D]

Back
Topp