Stripping

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
Flere som har blitt strippet ennå?

Har termin 03. November, når jeg bare hos jordmor forje uke spurte jeg om å bli strippet, noe jeg ble. Meeeen ikke mye moden og null åpning. I ettertid fikk jeg mye kynnere og murringer i korsryggen, men ikke noe blod.

I dag var jeg hos jordmor på nytt å sjekket ståa, nå hadde jeg 1 cm og mer moden så her var det skjedd ting! Litt mindre kynnere denne gangen i ettertid og fortsatt ikke noe blod.

Slimproppen har heller ikke gått ennå.

Hodet til mini ligger også fortsatt litt «høyt», men hun kunne fint kjenne hodet ved strippingen.

Så kjenner jeg er veldig spent på når ting evt begynner. Slitt med ekstremt mye bekkensmerter samt at jeg har en kronisk betennelse i korsryggen som ikke bidrar til at ting er noe lettere.. :/
 
Ble forsøkt strippet to ganger før termin (som var i går), hadde null effekt av dette og merket egentlig ikke så mye til mer kynnere eller andre plager heller.
 
Hva er denne strippinga? Jeg er andregangs og har ikke dratt meg til å Google det enda :)
 
Ble forsøkt strippet to ganger før termin (som var i går), hadde null effekt av dette og merket egentlig ikke så mye til mer kynnere eller andre plager heller.
Er du moden? Jordmor sa at så lenge man ikke er moden så har det ikke noe effekt
 
Hørte på podcasten til babyverden der en lege eller jordmor forteller at stripping kun har dokumentert effekt når man allerede er moden, mer sånn i uke 40 eller ved overtid, men at det ikke da heller var stor andel som startet fødsel av det. Men for all del, har full forståelse for at flere ønsker å prøve i tilfelle det kan virke.

Personlig har jeg ikke noe ønske om det, første gang hadde jeg ikke hørt om det en gang, og jeg ønsker helst at ting skal gå av seg selv :) Det skjer når det skjer tenker jeg :)
 
Hørte på podcasten til babyverden der en lege eller jordmor forteller at stripping kun har dokumentert effekt når man allerede er moden, mer sånn i uke 40 eller ved overtid, men at det ikke da heller var stor andel som startet fødsel av det. Men for all del, har full forståelse for at flere ønsker å prøve i tilfelle det kan virke.

Personlig har jeg ikke noe ønske om det, første gang hadde jeg ikke hørt om det en gang, og jeg ønsker helst at ting skal gå av seg selv :) Det skjer når det skjer tenker jeg :)
Ja, var det samme jordmor sa til meg om å være moden å ikke. :) er andre gangs og strippa ikke med første mann. Hadde ikke kroppen vært så ekstremt belastet som den er så hadde jeg nok latt vær stripping selv, men denne gangen ble jeg og jordmor enige om at vi kan prøve å se. Mensen kan som sagt risikere å gå overtid uansett :)
 
Ble strippet forrige mandag (var da 3 cm åpning og ca 3 cm livmortapp som var myk og midtstilt, så en del modning) første gang, slimproppen gikk natt til onsdag. Var inne på ny kontroll onsdag utpå dagen. Var da 3 cm åpning, 1cm livmortapp og helt myk. Strippet på nytt, og da røska hun skikkelig, hun sa at hun klarte ikke ta mer i :hilarious:
Kom en del murringer, modningsrier de neste dagene, og veldig mye blodig slim.
Men jeg er fortsatt gravid, tilogmed mer gravid (siden det er gått noen dager :hilarious:). Det blodige slimet og murringene avtok litt i helga, men i dag er det kommet på nytt.

Ny kontroll på onsdag, om ikke noe skjer til da. Og da kommer jeg til å be om litt ny røsking.

Ves stripping så løsner de litt av hinnene som ligger mellom fostersekk og mormunn, dette er med på å frigjøre en del hormoner som kan ha innvirkning på modning.

Forrige svangerskap ble jeg strippet en tirsdag, og mini kom på torsdag (på termindato). Så var jo litt lengre på vei når det ble gjort.

Nå er jo leger og jm her noe overrasket over at jeg ikke har født enda, siden jeg hadde såpass mye modning allerede for 2,5 uke siden...
 
Ja, var det samme jordmor sa til meg om å være moden å ikke. :) er andre gangs og strippa ikke med første mann. Hadde ikke kroppen vært så ekstremt belastet som den er så hadde jeg nok latt vær stripping selv, men denne gangen ble jeg og jordmor enige om at vi kan prøve å se. Mensen kan som sagt risikere å gå overtid uansett :)

Krysser fingrene for at det funker for deg da! :) Vet jo aldri!
 
Har latt meg overtale til det to ganger tidligere, med dårlig erfaring.

I snitt forkorter det svangerskapet med fire dager om man er moden, det er ikke verdt masse vonde og ineffektive rier for min del (som jeg fikk den ene gangen).
 
I dag har formen vært ekstremt dårlig. Veldig mye slim på morran i dag, men ikke blod så tror slimproppen gikk mer eller mindre. Hatt veldig mye kynnere og konstante murringer i korsryggen!

Har også begynt å vagge mye mer enn vanlig da det er konstante smerter rundt skambeinet/lysken på begge siden. Mye trykk nedover. Så er vell håp om at baby har lagt seg litt lengre ned i bekkenet!

Skal en tur til jordmor i morgen igjen, så spennende å se hva hun sier! :D
 
Her foreslo jordmor det i dag, da jeg har mye bekkenplager, i tillegg til økende nedpress og kynnere. Hadde også migreneanfall i går, pga veldig lite søvn. Så kroppen begynner å komme dit at den nok har godt av å bli ferdig med svangerskapet.
Termin er på søndag, og hun bestilte time til overtidsvurdering til fredag om en uke.
Hun hadde trodd jeg var mer moden enn jeg var, men tok i så hardt hun kunne, og kom godt med blodslim med det samme.
Har fortsatt å komme blodslim i ettermiddag.
Satt opp til ny time om ei uke, for å gjøre ett nytt forsøk om det ikke starter av seg selv før det.
Så blir spennende å se om ting tar seg opp.
 
Her foreslo jordmor det i dag, da jeg har mye bekkenplager, i tillegg til økende nedpress og kynnere. Hadde også migreneanfall i går, pga veldig lite søvn. Så kroppen begynner å komme dit at den nok har godt av å bli ferdig med svangerskapet.
Termin er på søndag, og hun bestilte time til overtidsvurdering til fredag om en uke.
Hun hadde trodd jeg var mer moden enn jeg var, men tok i så hardt hun kunne, og kom godt med blodslim med det samme.
Har fortsatt å komme blodslim i ettermiddag.
Satt opp til ny time om ei uke, for å gjøre ett nytt forsøk om det ikke starter av seg selv før det.
Så blir spennende å se om ting tar seg opp.

Fødte 01.11 kl 23:07.
 
Back
Topp