Stripping?

Ønskerenlitentil

Forelsket i forumet
Erfaringer med dette? Er det ufint å spørre jordmor om dette på kontrollen nå i terminuken hvis ikke hun foreslår noe selv?

Jeg orker ikke gå overtid:wtf: Vet at babyer kommer når de vil, og at jeg ikke har noe valg. Men jeg er så ubeskrivelig lei. Hadde jeg hat et gram energi nå de siste dagene/uken til å pusle litt hjemme og kose meg hadde det vært noe annet, men fra å ha vært i fin form har jeg gått til konstant hodepine og kvalme hver eneste dag, og et energinivå lik null.
 
Jeg spurte både sist og nå. Sist fikk hun røsket var til ingen nytte men da prøvde vi. Denne gangen var det helt lukket å låst 39+4 så denne gangen ble det jo ikke noe.
 
Nei hvorfor skal det være ufint å spørre om det? Her spør JM om det selv da, men når hun ikke spør så spør jeg selv om vi kan sjekke ståa. Gjort de siste to ukene nå.


Første forsøk: var det ikke mondent. Men hun rev litt å irriterte den [emoji23]
Andre gang: da var det blitt 1cm og senteret plassering på mormunn. +mye mykere.
Nå i dag: ingen endring, hun får tøyd mere men mormunn er fremdeles litt lang så det var vanskelig lengre inni.

Så skal få akupunktur i kveld :)
 
Jeg var på kontroll uke 38+2 Og spurte legen om jeg kunne bli strippet. Jeg var moden og hadde 3 cm åpning. Samt masse vondter, utslitt og baby på langt ned i bekkenet. Hun strippet den torsdagen og natt til fredag var det rier hvert 5 min fra kl 01, mannen kjørte 140 km/t til sykehus og frøkna var ute litt etter kl 10 fredagen.
 
Hun gadd verken sjekke modning eller strippe....Et stk sur og lei gravid her. Var ikke noe vits så lenge man ikke har rier sa hun, for da er man uansett ikke moden mente hun. Synes det er mange flergangsfødende som har hatt både 1 og 3 cm i flere uker før de går i fødsel, så det hørtes jo litt rart ut.Fikk time til overtidskontroll istedet, jo takk.
 
Hun gadd verken sjekke modning eller strippe....Et stk sur og lei gravid her. Var ikke noe vits så lenge man ikke har rier sa hun, for da er man uansett ikke moden mente hun. Synes det er mange flergangsfødende som har hatt både 1 og 3 cm i flere uker før de går i fødsel, så det hørtes jo litt rart ut.Fikk time til overtidskontroll istedet, jo takk.

Venter og venter som deg.
Fikk du frem at du virkelig er utslitt? JM fortalte meg på sist kontroll at enkelte ganger så kan det hende man setter i gang litt tidligere, rett og slett fordi moren kan være psykisk og fysisk utslitt - enten pga. plager gjennom svangerskapet eller bare mangel på søvn siste ukene. Hun fortalte meg i samme slengen at, siden jeg har vært så frisk og rask (og jeg sover fortsatt som en stein), så vil de nok ikke sette meg i gang med det første, så lenge alt viser seg å være fint på overtidskontrollen. (Skal inn i morgen)
 
Back
Topp