stripping...

2725020070603

Glad i forumet
2 uker igjen til termin, og jordmor satt meg opp for time til stripping dagen etter termin (dersom jeg ikke har født ennå). Men jeg vet så lite om stripping, og lurte på om andre hadde erfaring?? Er førstegangsfødende...

Dere som har vært gjennom stripping før; var det veldig smertefullt? Og hadde det noe for seg? Tok det lang tid før fødselen kom i gang etter strippingen?

Henger meg på denne viss det går greit :-) er stripping det samme som å ta vannet?

Var hos jordmor og blei strippet i dag. Hun gikk inn med to fingre og strakk litt i livemorhalsen. Mange forteller at de syns det gjør veldig vondt, men jeg opplever det ikke som vondt i det hele tatt. Men det er ubehagelig! Håpet er vel å kunne frigjøre hormoner som kan sette i gang fødsel. Andre runden med stripping for min del, men dessverre ingen tegn på fødsel med det første:(

Ble strippet 39+4 sist gang. Hadde allerede 3cm åpning og var tøyelig der nede, slimproppen gikk samme dag og litt til dagen etterpå. Guttungen kom på termin, men tror ikke strippinga hadde noe med det å gjøre siden det gikk 5dager. Hadde sex noen timer før vannet gikk og riene kom så tror heller det var det ;-) jeg synes det er veldig ubehagelig å bli strippet, jordmor tar jo fingrene oppi der og "river" i åpninga. Men skal prøve denne gangen også i neste uke faktisk, så får se om det har noe for seg. :-)

Blei strippa på tirsdag og onsdag etter eget ønske. Var moden så det gjekk fint sa ho! Ho strippa til 1 cm og eg syns ikkje det var så vondt. Men så er ho veldig forsiktig av seg og ikkje av den hardhendte typen. Prøvde på onsdag men då var eg litt sår etter tirsdagen så eg måtte be ho slutte. Om eg skal beskrive smerta så er det som å få stanga ein svær ein heilt oppi, haha!

Jeg ble strippa dagen før termin sist. Var allerede moden og hadde 2-3cm åpning. Synes det var ubehagelig, men ikke vondt. Slimproppen gikk samme ettermiddag, og blødde en del etterpå. Jenta vår ble født 4 dager etter dette, tviler egentlig på at strippinga hadde så mye virkning.

Vart strippa 2 ganger før fødsel. Den første var veldig vond og sette i gang litt saker, andre gang var ikkje så vond og merka lite. Vart moden og vannet vart tatt 2 dager etter og riene satte i gang!

Er stripping noe de tilbyr? Eller der det noe man ber om selv? Ble aldri tilbudt det i forrige svangerskap. Da sjekka de ikke åpning/modning heller før fødsel var i gang..

Jeg ble strippet da jeg skulle ha forrige baby. Hun sa ikke fra om hva hun skulle gjøre så ble litt satt ut når hun begynte å tøye. Det var ubehagelig men tror jeg ble mest overrasket :) det var 4dager på overtid og lille gutt kom den påfølgende natten i full fart :)

Er stripping noe de tilbyr? Eller der det noe man ber om selv? Ble aldri tilbudt det i forrige svangerskap. Da sjekka de ikke åpning/modning heller før fødsel var i gang..

Kjem vel kanskje litt an på. Eg spurte når eg var med jordmor på tirsdag om ho kunne sjekke ståa og eventuelt strippe. På onsdag når eg var tilbake spurte ho om ho skulle gjere det :p

Nei, ved stripping prøver de å åpne mormunnen i håp om å sette igang fødsel. Ifølge JM jeg går til funker det for ca 50% av dem som er modne...
Hva gjør man hvis man ikke er moden? Hvordan setter man i gang fødselen da? :o

Hva gjør man hvis man ikke er moden? Hvordan setter man i gang fødselen da? :eek:

Er man ikke moden så tror jeg det bare ikke skjer noe mer etter strippingen.. noen sier de får enda mer kynnere bare :/ er derfor jeg er usikker på hvor lurt det er :p
På føden setter de jo igang på andre måter. Kjenner ikke metodene, me har hørt om ballong og stikkpiller... :p

Hva gjør man hvis man ikke er moden? Hvordan setter man i gang fødselen da? :o
Da får man ballong eller stikkpiller, neste trinn er å ta vannet og så får man evt riestimulerende drypp :) Har lest masse om igangsetting på overtid i dag, vært skikkelig frøken optimist :P

Vart strippa 2 ganger før fødsel. Den første var veldig vond og sette i gang litt saker, andre gang var ikkje så vond og merka lite. Vart moden og vannet vart tatt 2 dager etter og riene satte i gang!
var du på overtid når de tok vannet?

Blitt strippet to ganger på overtid. Ikke vondt, igrunnen ikke ubehagelig heller. Bare legg en knyttneve under hver rumpeball for å få løfta bekkenet, og slapp av så godt du klarer. :)
Startet ingenting her, men er nok med på å modne om ikke annet. :)

Back
Topp