Stripping

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Har noen av dere blitt strippet i tidligere svangerskap og i så fall hvor lang tid tok det før fødsel startet (og i hvilken uke var dere)?

Ble strippa på dag 4 og 5 over tiden tror jeg det var. Fødselen begynte på dag 6 i 8 tiden på morgenen :)
Må legge til at vi fikk beskjed om å gå hjem å bedrive litt sengekos etter gang nr.2, og fulgte lydig ordre. Mulig det hjalp en del på! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble strippa på dag 4 og 5 over tiden tror jeg det var. Fødselen begynte på dag 6 i 8 tiden på morgenen :)
Må legge til at vi fikk beskjed om å gå hjem å bedrive litt sengekos etter gang nr.2, og fulgte lydig ordre. Mulig det hjalp en del på! :D

Sengekos er jo grei ordre da :)

Ble strippet i første svangerskap kl 17... 3 dager før termin.. begynnte å blø og slime en del umiddelbart og fikk kjapt vonde sammentrekninger som viste seg å være maserier. maseriene holdt gående til kl 03.30.. Først da ble vondtene effektive og 07.07 kom jenta :)

Ble strippet i denne graviditeten i går i 20 tiden (3.gangs).. 8 dager før termin.. hadde masse kynnere og mens murringer, pittelitt blod.. våknet av noen drøye tak i natt men med timers mellomrom.. etter 08 idag morges har murringene avtatt og alt er tilbake til samme form som før stripping..

Har lest så mye rart om stripping.. noen mener det funker bedre på 1.gangs, andre at det funker bedre for flergangs.. Noen mener det funker, andre ikke... Så har jeg lest at stripping virker på 1av 3 ganger... :)

Ble strippet i første svangerskap kl 17... 3 dager før termin.. begynnte å blø og slime en del umiddelbart og fikk kjapt vonde sammentrekninger som viste seg å være maserier. maseriene holdt gående til kl 03.30.. Først da ble vondtene effektive og 07.07 kom jenta :)

Ble strippet i denne graviditeten i går i 20 tiden (3.gangs).. 8 dager før termin.. hadde masse kynnere og mens murringer, pittelitt blod.. våknet av noen drøye tak i natt men med timers mellomrom.. etter 08 idag morges har murringene avtatt og alt er tilbake til samme form som før stripping..

Har lest så mye rart om stripping.. noen mener det funker bedre på 1.gangs, andre at det funker bedre for flergangs.. Noen mener det funker, andre ikke... Så har jeg lest at stripping virker på 1av 3 ganger... :)

Takk for svar! Da du var på sjekk, hvor moden var du da? Hvis du hadde kynnere og murringer etterpå, kan jo det tyde på modning? For litt av poenget er vel også å modne (ikke nødvendigvis starte fødsel)? Skal de strippe igjen på deg?

Jeg var 1-2 cm åpen.. ganske myk men litt hard i kanten sa hun.. Har jo den timen til vurdering på torsdag.. men tenkte å ta en telefon til jordmora i morgen og om jeg kommer inn før torsdag tror jeg nokjeg spør om en runde til med stripping.. har lest om dem hvor selve fødselen kommer i gang på runde 2 eller 3 ;) Men googlet relativt hardt på dette emnet i går.. håpte jo så inderlig å få ut jenta som resultat ettersom jeg gjorde det første gang jeg ble strippet..

Var forresten bare en liten cm første graviditeten da det ble fødsel av det.. tror nok at stripping kan ha effekt ;) Så anbefaler de ett par timers aktivitet rett etter strippingen og gjerne sex etter det...

Hva er strripping ;) ??

Usj.... Neeeh det har jeg ikke lyst til ;)

Jeg må det denne gangen pga tidligere fødsel tok 29 min fikk jeg vite på fødselsamtalen. Så fødselen skal starte og slutte på sykehuset i god tid før termin. Om jeg er moden tar de kun vannet. Og det kan visst ikke gjøres med medikament pga fare for enda hurtigere fødsel

Jeg ble strippet i morges, 2 dg før termin. Hadde 1 cm åpning. Ikke noe blod eller kynnere nå på formiddagen.... Ønsker jo selvsagt at det kan sette i gang noe men tør samtidig ikke håpe for mye :-)

Edit: Joda, blødningen kom etterhvert...litt vondere murringer og stikkinger nå!

Last edited:
Back
Topp