Stripping...

Katmoon

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
I morgen, på termin har jeg siste ordinære kontroll dette svangerskapet. Da sa jordmor at hun kunne sjekke modning og evt strippe meg. Har ikke gjort det før, er det vondt? Noen med erfaringer?

Termin 4.juli

Ble strippet før forrige fødsel. Var da 39+4 og hadde 2-3 cm åpning og var moden. Riene startet noen timer senere og jenta var ute 12 timer senere. Jeg synes d var vondt ja!

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Varrierer. Ble strippet før fødselen med nr to. Var da 1 cm og litt moden. Var bare litt ubehagelig syns jeg. Slimproppen gikk samme dag pluss tegningsblødninger og murringer. Neste dag startet fødselen:D

Venter nr 3 4. August:)

Jeg ble strippet på sykehuset på mandag da var jeg 39+2. Hadde 1,5 cm åpning. Jeg var forberedt på at det skulle være vondt så jeg telte til ti. Jeg telte litt fort og måtte starte forfra, men rakk ikke bli ferdig før hun. Fikk senere kynnere/rier med 30 min mellomrom som varte utover kvelden før det ga seg. Var hos jordmor i dag 39+4 og ble strippet igjen. I dag var hun ferdig før jeg kom til ni i tellinga mi. Det slutter å gjøre vondt så fort hun er ferdig. I dag hadde jeg litt over 2 cm åpning. Kjenner nedpress og er på en rar måte litt øm i magen. Har prøvd å gå noen turer, ikke veldig behagelig, men tester ut den berømte tyngdekraften.

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Takker, da får jeg bare vente å se hvordan opplevelsen blir. Klar for å møte lillesøster nå, og vondere skal det bli ;-)

Termin 4.juli

Takker, da får jeg bare vente å se hvordan opplevelsen blir. Klar for å møte lillesøster nå, og vondere skal det bli ;-)

Termin 4.juli
Det eg har tenkt også. Rier og fødtsel er nok rimelig mye vondere enn å bli strippet. Lykke til da og håper det virker bedre på deg enn det har gjort på meg! :p

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Det er ikke akkurat behagelig og bli strippet, men ikke direkte vondt heller.
Jeg synes det var litt mer ubehagelig når ei kvinnelig JM gjorde det, kontra en mannlig gynekolog (han var mer forsiktig).
Men slettes ikke vondt vondt :)

Selv ble jeg strippet flere ganger i mine svangerskap uten at det førte til noe annet enn masrier!

Masse lykke til med kontroll, og den forestående fødselen :)

Back
Topp