Stripping?

*IdaMor*

Elsker forumet
Haha, ble litt usikker på om det er det, det heter nå :P Haha :D

Lurer på om noen har prøvd dette? Hadde det noe efekt? Hvor lang tid tok det fra strippingen (haha, ja jeg vet jeg er barnslig :P ) til du fødte?

Er dette bare noe jordmødre gjør til flergangsfødene? Fikk aldri tilbudet med førstemann.

Vet om førstegangsfødende som har blitt strippet hvis de er modne. Var ikke spesielt behagelig sa venninnen min men hun fødte innen et døgn. Mulig det var tilfeldig:p

Ja min jordmor snakket i at dette var en mulighet og prøve... men synes det høres helt JÆVLIG ut :P Vet jo hvordan det er når man får sjekket åpningen, (ikke behageli) Men kansje værdt et forsøk om ikke så alt for lenge.
Vet ikke når de prøver ut dette?

Jeg fødte også i løpet av et døgn etter jeg ble strippet. Var utrolig vondt, men jeg var 6 dager på overtid og ville prøve alt for å få tuppa ut.

Jeg fødte også i løpet av et døgn etter jeg ble strippet. Var utrolig vondt, men jeg var 6 dager på overtid og ville prøve alt for å få tuppa ut.

6 dager på overtid, da vil jeg tro man prøver det meste :P Ja jeg ser for meg at dette ikke er noe serlig behageli nei :/ Har lest litt rundt på nettet og det virker jo som dette er en efektiv måte. Jeg har en stund igjen jeg til termin da, men skader jo ikke å lese seg opp om ting som kan få fart på ting :P

Jeg tenkte å få legen til å undersøke meg i morgen for å sjekke om jeg er moden. Er jeg det vil jeg be jordmor om å strippe meg den 4. januar da jeg skal på kontroll hos hu. Har også hørt at det kan gå fort mot fødsel etter stripping eller tøying som det vel også heter? Frister jo om å be hu om å strippe meg i morgen hvis jeg er moden:p men skal nok klare meg litt til.

Ja skal spørre jordmoren min jeg også, så fort jeg har bikket over på 37 uker :P Vet hun utfører det for hun har nevnt det tidligere... gruer meg til denne tøyingen :/

Jeg ble ikke strippa sist, hørte ikke noe om det heller..
Men spurte legen min sist jeg var om dette med modenhet. Hvordan hun kunne vite det. Da sa hun at hun måtte inn å sjekke, og det hadde hun ikke lov til...? Pga. infeksjonsfare.
Men det virker jo som om det er mange som blir sjekka.

Jeg synes ikke dere skal begynne med så mange tiltak for å sette i gang noe som ikke skal settes i gang enda.. Det ender som oftest opp med masse kynnere og maserier, men ingen fremgang. Hvis de sjekker og det er modent så betyr det jo at det vil skje noe innen rimelig tid. Det er jo noe annet om man er på overtid og sånt, selvsagt..

Jordmora her har nevnt det, men hun gjør det ikke før man er rett rundt termin og helst over, på grunn av at babyen har det godt i magen og man risikerer å bare plage mammaen med det.

Man sjekker vanligvis ikke modenhet eller åpning med mindre man er over termin og/eller har rier. Selv har jeg aldri blitt strippet eller sjekket for noe før jeg har vært på føden med vannavgang eller rier.
Siste gang, da jeg skulle ha minstemann kom je inn på føden i uke 39 med regelmessige rier, ca 5-7 min mellom hver og med en varighet på ca 30 sek. Hadde knapt 2 cm åpning -_- Gigantisk nedtur siden jeg hadde hatt disse riene i 6 timer! Da ble jeg strippa og fødselen tok seg skikkelig opp! I løpet av en time ble riene mer effektive og ga mye åpning. Tok 4 timer fra strippinga så var gutten ute!

Jeg synes ikke dere skal begynne med så mange tiltak for å sette i gang noe som ikke skal settes i gang enda.. Det ender som oftest opp med masse kynnere og maserier, men ingen fremgang. Hvis de sjekker og det er modent så betyr det jo at det vil skje noe innen rimelig tid. Det er jo noe annet om man er på overtid og sånt, selvsagt..

Jordmora her har nevnt det, men hun gjør det ikke før man er rett rundt termin og helst over, på grunn av at babyen har det godt i magen og man risikerer å bare plage mammaen med det.

Har ikke tenkt å spørre om hun gjør dette nå nei :P Bare lurte litt på hvordan det er og slikt. Synes det er greit og ha info om ting som kansje skal skje :P

Må bare oppklare. Jeg har ikke tenkt å bli tøyd og trekt i evt før termin eller vist jeg går over. Hørtes kansje slik ut lengre opp her :P Jeg er bare nykjerring på ting som kan få fart på en fødsel. Etter som jeg sist slet i 37 timer sist før det omtrent gikk galt. Så er bare for og sammle opp info og erfaringer fra andre om deres opplevelse med dettte :)
Jeg er bare 35+4 uker påvei, så dette er ikke noe som er aktulet for meg NÅ! Vet godt at den lille foreløbig har det best inne i magen ;)

Nå føler jeg meg skikkelig dum her, men hva er Stripping? :P

Nå føler jeg meg skikkelig dum her, men hva er Stripping? :p

Det er vist, at lege eller jordmor, tøyer og strekker i mormunnen, løstner forster hinner og slikt, tror jeg :P(?litt usikker på om det heter det, men der babyen skal ut værtfall :P) Og dette gjøres (etter som jeg har lest) bare når man er moden, nedentil. Og enten er kommet til termin eller på overtid for å se om det kan få provosert frem en fødsel :)

Nå må noen rette på meg vist jeg har tatt feil her nå ;)

Back
Topp