Stripping/tøying?

For noen funker det, for andre ikke. Har ingen personlig erfaring med stripping
 
Ble stripper dag 7 på overtid sist. Fødsel startet av seg selv natt til igangsettelsen på dag 11. Om det hadde startet av seg selv eller ikke uansett vet jeg ikke...
 
Jeg ble strippet på dag 7 i sist svangerskap. Hadde ingen annen effekt på meg annet enn at slimproppen gikk dagen etterpå. Ble uansett igangsatt dag 11 og mini var ikke ute før dag 14 på overtid, så for meg hjalp ikke strippingen.

Men jeg hadde nok en veldig umoden livmorshals i utgangspunktet. På stripping sa de at de fikk utvidet åpningen til 2cm, men da jeg kom inn for igangsettelse var det tilbake til mindre enn 1cm

Har hørt om flere som har hatt effekt av stripping når de har vært modne! Så det går nok en del på det☺️
 
Med førstemann gikk jeg 10 dager over og blei satt i gang. Blei strippa da vi kom inn til kontroll dagen før, men det hjalp ikke stort da. Var nok veldig umoden. Mener å huske de gjorde det dagen etter også, men da hadde jeg jo også fått modnibgspiller kvelden før så da begynte det å murre litt mer.
Tror det kan funke om livmorhalsen er moden, men jeg er ingen ekspert :confused005
Sæd er vel også med på å modne, hvis du orker det...
 
Jeg ble strippet 6 dager over termin med nr to. Dette var ca kl 15.00 på ettermiddagen. Noen minutter etterpå fikk jeg milde rier som ble sterkere og sterkere :) Kl 00.30 smallt det og riene ble veldig hyppige. Kom inn på fødestua kl 05.00 og klokka 06.55 var hun ute :)
 
Ble strippet sist svangerskap, på termindatoen. Hadde 1 cm opning og var moden. Likevel tok det 3 dager før fødsel starta, og 4 dager før baby var ute. Jordmora sa at dersom strippinga ikkje setter i gang fødsel samme dagen eller dagen etterpå, har den trulig ikkje hatt effekt. Men dei stripper i tru av at det skal fungere, så skader ikkje prøve :D
 
Ble strippet med nummer 2, uten effekt. Jordmor spurte om jeg ville igjen da jeg ble satt igang forrige uke, men da takket jeg nei.
 
Back
Topp