Stripping/tøying før fødsel - hadde det effekt for dere?

-lykke-

Andre møte med forumet
Dere som har blitt strippet på slutten av graviditeten, hadde det en effekt på dere? Fødte dere i løpet av kort tid etterpå, eller måtte dere fortsatt gå en stund?

Jeg er 40+0 i dag, og ble strippet hos jordmor på helsestasjonen i dag. Hun sa livmorhalsen var myk og tøyelig, relativt moden, men ikke super moden heller (hva enn det vil si). Jeg ble sjekket sist uke også, men da var det ingen modning, og ble derfor heller ikke strippet.

Er for øvrig mitt andre barn, ble ikke strippet forrige gang. Fødte da fire dager etter termin. Planen er å strippe meg igjen på mandag hvis det ikke har skjedd noe i løpet av helgen.

Nå har jeg en del murringer, «menssmerter» og mye nedpress. Har hatt litt småblødninger. Er veldig spent på om det skjer noe snart, og vil gjerne høre om deres erfaringer med stripping
 
Nei :p men jeg hadde noen uker igjen før termin så forsøkte for å se om det kunne gjøre forestående igangsetting noe enklere.
 
Jeg ble strippet to ganger. En gang av jordmor og en gang på sykehuset. Da jeg ble strippet på sykehuset skjønte jeg raskt at jordmor på helsestasjonens stripping bare var tull! Fy søren så vondt! Følte meg som et dyr og hylte som et også og jaggu hadde det ikke kjempe effekt, fødsel begynte med vannavgang under et døgn senere!

Jeg var ikke det minste moden om jeg husker rett. Hadde ganske vondt i noen timer etterpå og en del murring og mensensmerter.
 
Dere som har blitt strippet på slutten av graviditeten, hadde det en effekt på dere? Fødte dere i løpet av kort tid etterpå, eller måtte dere fortsatt gå en stund?

Jeg er 40+0 i dag, og ble strippet hos jordmor på helsestasjonen i dag. Hun sa livmorhalsen var myk og tøyelig, relativt moden, men ikke super moden heller (hva enn det vil si). Jeg ble sjekket sist uke også, men da var det ingen modning, og ble derfor heller ikke strippet.

Er for øvrig mitt andre barn, ble ikke strippet forrige gang. Fødte da fire dager etter termin. Planen er å strippe meg igjen på mandag hvis det ikke har skjedd noe i løpet av helgen.

Nå har jeg en del murringer, «menssmerter» og mye nedpress. Har hatt litt småblødninger. Er veldig spent på om det skjer noe snart, og vil gjerne høre om deres erfaringer med stripping
Ha sex! Det hjelper på nå når du er moden! :hilarious:
 
Var ikke helt moden, jordmor klarte så vidt å få inn to fingre så hun fikk strippet meg 3 dager før termin. Fikk nesten med en gang maserier. Dette var på morgenen. Hadde masererier hele dagen og natta. Gikk over til skikkelige rier på morgenen og fødte på kvelden. Så ja det hadde effekt er.
 
Jordmor strippet meg 29.07.15 kl 15.00 og han var ute 30.07.15 kl 08.38 :hilarious: begynte med at slimproppen gikk med litt blod noen timer etterpå... var også en del murringer etter IMGstrippingen. Riene startet skikkelig kl 22.30 natten før han var født :)
 
Ble strippet ei uke før termin. Fikk en del maserier den dagen som ga seg. Litt over ei uke senere ble jeg igangsatt og igangsettingen varte i over 2 døgn, så tror ikke strippingen hadde mye for seg for meg iallfall.
 
Jeg ble strippet på en fredag, fødte mandag :) 2 uker før termin.
 
Sæden er det som skal hjelpe på mtp sex, kan jo ha sex, så masturbere etterpå, dobbelt opp:hilarious:
Ja, men som studien også viser til, har sæd heller ingen virkning. Men kan jo ha begge deler for morro skyld likevel.
 
Hvordan går det?

jeg ble strippet dagen før termin. På termindagen hadde jeg rier av og på. Fikk 1 modningstablett for igangsetting på sykehuset kl 19.30 på kvelden. Våknet av rier kl 23.30 og fødte 08.07 dagen etter ❤️
 
Ble strippet en uke over termin. Var da moden og hadde 2-3cm åpning. Mensmurringene startet med en gang, og 5 timer senere startet første rie.
 
Da jeg ble innlagt på sykehuset 38+2 eller noe, så sa jm "hvis det ikke starter i løpet av seg selv i løpet av natta, så får vi igangsette i morra".
Så strippet/tøyde hun livmorhalsen, og satte klyster. Startet av seg selv ca 6 timer etterpå :)

Om det var strippingen eller klysteret, vet jeg ikke - men det hadde effekt !
 
Jeg ble strippet to ganger. Fikk noen voldsomme maserier, men det utviklet seg ikke videre.
 
Jeg har født to ganger før, først en enling 9 dager over termin og så tvillinger i uke 38. Ble strippet begge gangene og begge gangene kom barnet/barna dagen etter. Ubehagelig akkurat der og da, og jeg kjente at det satt igang "noe". Så det funket vel her.
 
Back
Topp