Stripping nær termin?

Lillan90

Blir kjent med forumet
Har forstått det slik at ikke alle jordmødre gjør dette nødvendigvis, og at det er ulike oppfatninger/praksis rundt dette.

Er det noen som har erfaringer med dette nær termin, eller er det kun "lov" på overtid?

Og hvordan "ber" man om noe sånt, når man ikke vet hva jordmor selv mener om det (har lest det er ulike meninger om det)? Finner "riktig" jordmor med erfaring som er dyktig på dette? :eek::p

Første fødsel hadde jeg hatt endel kynnere et par dager og var litt stresset. Jeg gikk til kontroll på sykehuset pga merket mindre/lite liv og legen ville sjekke åpning. Det var da en uke før termin. Han så at det var to cm og avflatet så han ville strippe og spurte vel på en måte om lov til det. Jaja tenkte jeg hvis du synes d er smart så. Det var rimelig ubehagelig. :/ men veldig effektivt. Dette var på kvelden og babyen kom den natta.

Jeg ville spurt jm når det nærmer seg termin om stripping eller om hun kan sjekke om det er modent nok til det.

Hva er stripping?
Er det når de går inn og røsker i livmorshalsen for å få den til å åpne seg?

har ikke blitt strippet noen av de 2 andre gangene, har ikke blitt tilbudt det heller.. :)

Jeg var på modningsak. 3 ganger i de siste par ukene før termin, siste gang røska hun oppi der.. Resulterte iafall i mye nedpress og stikking senere på dagen, han kom ett par dager.... Mn da hadde jeg også termin! Kommer ikke til å gjøre det denne gang... Hun får komme når hun kommer :)

Jeg ble strippa på overtidskontroll på sykehuset sist gang, men da var jeg så moden at de bestemte seg for å ta vannet en time senere;) vips 3 timer etter det igjen så var han ute!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tør ikke. Har to styrt fødsler fra tidligere og vil ikke provosere noe til å gå raskere

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp