Stripping i uke 37

BabyMuff

Blir kjent med forumet
Skal bli strippet på sykehuset på torsdag, da er jeg 37+1, pga store plager i svangerskapet. Lurer på om noen har erfaring med det så tidlig?
Ble strippet 39+4 med første og det hadde god effekt og ble fødsel. Men kan det ha like god effekt selvom det er et par uker før, eller funker det dårligere da? Så lenge man er moden nok såklart :)

Jeg ble strippet 2,5 uker før termin, baby kom to dager etterpå. Men skal sies jeg hadde gått med 4 cm åpning en stund og var moden.

Jeg ble strippet 38+2 (som blir ca midt mellom 37 og 39 :P). Da hadde jeg allerede 3cm og var moden. Tok ca 6 timer før fødselen startet.

Tusen takk for svar! Ble strippet for litt over 1 time siden, så blir spennende å se om det skjer noe iløpet av de neste par dagene :) Hadde 1,5 cm åpning og livmorhalsen var verken moden eller umoden - midt i mellom sa hun..

Sniker. Hva er stripping?:)
Antar det ikke er det samme som sin navnesøster:hilarious::bootyshake

Sniker. Hva er stripping?:)
Antar det ikke er det samme som sin navnesøster:hilarious::bootyshake
Stripping er at jordmor/lege tar et par fingre opp og tøyer og strekker i livmorhalsen. Og drar livmortappen frem hvis den fortsatt ligger bak. Det er for å fremprovosere rier og fødsel :happy: Gjøres normalt ikke før tidligst termin, og veldig mange gjør det ikke før man er på overtid. Men pga plager og tidligere fødselshistorikk fikk jeg bli strippet i uke 37, men måtte inn på Ahus da jordmor på helsestasjonen her ikke har lov før jeg er på overtid :wacky:

Stripping er at jordmor/lege tar et par fingre opp og tøyer og strekker i livmorhalsen. Og drar livmortappen frem hvis den fortsatt ligger bak. Det er for å fremprovosere rier og fødsel :happy: Gjøres normalt ikke før tidligst termin, og veldig mange gjør det ikke før man er på overtid. Men pga plager og tidligere fødselshistorikk fikk jeg bli strippet i uke 37, men måtte inn på Ahus da jordmor på helsestasjonen her ikke har lov før jeg er på overtid :wacky:

Ah! Takk for info:)

Skal bli strippet på sykehuset på torsdag, da er jeg 37+1, pga store plager i svangerskapet. Lurer på om noen har erfaring med det så tidlig?
Ble strippet 39+4 med første og det hadde god effekt og ble fødsel. Men kan det ha like god effekt selvom det er et par uker før, eller funker det dårligere da? Så lenge man er moden nok såklart :)

Ja, har blitt strippet i sytten av uke 37. Skjedde ingenting annet enn maserier og litt blod, alt ga seg til dagen etter. Ble satt igang en uke etterpå :)

Ja, har blitt strippet i sytten av uke 37. Skjedde ingenting annet enn maserier og litt blod, alt ga seg til dagen etter. Ble satt igang en uke etterpå :)
Ikke skjedd noe her enda og gått 2 dager nå så da er det tvilsomt :rolleyes: kroppen er vel ikke helt klar enda, men håper at det hjalp på modning selvom det ikke gikk hele veien til fødsel :) hatt blodig slim så noe har jo skjedd, men hele slimproppen gikk aldri (enn så lenge iallefall ;)).. har time igjen om 5 dager hvor jeg kan settes igang om jeg ønsker, eller bli strippet en gang til når kroppen forhåpentligvis er litt mer med på det :p

Back
Topp