Stripping erfaringer?

Stinemor93

Glad i forumet
Junibollene 2023
Sikkert 1000 poster om det samme på forumet, men lurer jo på hva deres erfaringer er med stripping? :)
Har termin i dag, og skal til jordmor for stripping og modningsakupunktur i morgen. Håper jo at det skal sette ting igang. Virker ikke som det skjer noe av seg selv foreløpig, annet enn at jeg har mye kynnere. Også mer nedpress i går og i dag. Utenom det vet jeg ingenting om modenhet. Er jo førstegangs så ikke rart om jeg går over.

Startet fødsel etter at du ble strippa? :)
 
Ingen erfaring med stripping, men her startet fødselen av én tablett (igangsetting) og akupunktur. Det er ganske uhørt for en førstegangs, så jeg har stor tro på akupunktur som hjelp :) Lykke til
 
Sist fikk jeg stripping og akupunktur fra uke 38 ish. Fødte likevel ikke før 40+6, etter å ha satt klyx; da selv om jeg hadde 2-3 cm åpning første gang jeg ble strippet. (Som tredjegangs). :p

Men det KAN irritere nok til at det setter i gang. :)
 
Jeg ble strippet 3 dager før termin, noe maserier den kvelden, men skikkelige rier kvelden etter, så kom han dagen før termin :D
 
Sikkert 1000 poster om det samme på forumet, men lurer jo på hva deres erfaringer er med stripping? :)
Har termin i dag, og skal til jordmor for stripping og modningsakupunktur i morgen. Håper jo at det skal sette ting igang. Virker ikke som det skjer noe av seg selv foreløpig, annet enn at jeg har mye kynnere. Også mer nedpress i går og i dag. Utenom det vet jeg ingenting om modenhet. Er jo førstegangs så ikke rart om jeg går over.

Startet fødsel etter at du ble strippa? :)
Kan jeg spørre om hvor og hvorfor du får dette? Har termin straks selv (førstegangs) og er både lei og utålmodig nå…
 
Kan jeg spørre om hvor og hvorfor du får dette? Har termin straks selv (førstegangs) og er både lei og utålmodig nå…
Er ikke noe sånn spesiell grunn, men et tilbud de har her :) men velger å gjøre det fordi jeg går med masse kynnere og vondt bekken, og er mer enn klar for å møte lille ❤️ tror det er forskjell fra plass til plass om jm tilbyr stripping. Jeg bor i Målselv kommune, men skal til Finnsnes ca 30 minutter unna på fødestua der. Det er der jm kan akupunktur. Men kommunal jm tilbydde meg stripping på siste kontroll 40+0.Takket nei da, men hun sa jegkunne ta kontakt med fødestua på Finnsnes i helga hvis jeg ønsker det allikevel :)
 
Ble strippa på en onsdag, fødte på søndagen :)
 
Ble strippa med førstemann fredag og riene starta dagen etter, ble født søndag. Med nr 2 ble jeg strippa onsdag, riene starta fredags morgen, ble strippa på nytt fredag (var på det punktet usikker på om det var modningsrier eller ordentlige rier) og riene tok seg kraftig opp etter stripping og han ble født noen timer senere. Gikk fra 10-15 min intervall mellom riene før stripping og 2 min mellom etter stripping, så det satt virkelig fart på sakene :laughing002
 
Er ikke noe sånn spesiell grunn, men et tilbud de har her :) men velger å gjøre det fordi jeg går med masse kynnere og vondt bekken, og er mer enn klar for å møte lille ❤️ tror det er forskjell fra plass til plass om jm tilbyr stripping. Jeg bor i Målselv kommune, men skal til Finnsnes ca 30 minutter unna på fødestua der. Det er der jm kan akupunktur. Men kommunal jm tilbydde meg stripping på siste kontroll 40+0.Takket nei da, men hun sa jegkunne ta kontakt med fødestua på Finnsnes i helga hvis jeg ønsker det allikevel :)
Så spennende! Du får holde oss oppdatert på prosessen :)
 
Sniker :).
Med 8 åringen ble jeg strippet i 9-10 tiden på morgningen , riene begynte 16-17 tiden og frøkna er født klokken 20 :) (var da 2 gangs fødende)
 
oppdatering :)

Strippinga gikk greit. Jm sa at livnorhalsen var myk. Og ikke så bakoverlent. Tolket det som at det var greit modent. Men var ikke mer enn 1cm åpning, så hun fikk kun inn en finger og dermed ikke tøyd så godt som hvis hun hadde fått inn to. Hun styrte litt inni der, blødde lett. Det var ikke vondt, men kjente trykk og lett ubehag. Så fikk jeg akupunktur. Det gikk også veldig fint, kjenner jo egentlig ikke så mye av de små nålene.
Sov ganske godt i natt. Våknet ikke så mye, og føler meg uthvilt. Kjente ikke noe ekstra iløpet av natta, men våknet rundt kl 8 av rier. Helt svake, som kynnere med litt menssmerte. Veldig usikker på om det er maserier eller begynnende modningsrier. Hatt dem siden da, men ikke så sikker på at de kan regnes som regelmessige. Tok en kjapp måling i Nørs-appen nå, og de kommer ca hver 10 minutt, og varer i 20-30 sekunder. Men spennende at det iallefall skjer noe nytt i dag, så får vi se hvordan det utvikler seg.
 
Last edited:
Back
Topp