Stripping eller ei?

Ivf90

Blir kjent med forumet
Hei:)

har termin idag, og skal på kontroll til Jordmor imorgen.
Burde jeg be om stripping eller ikke?
Mange som har fått igang fødsel pga dette?
Hørt det gjør veldig vondt..? :angelic:
 
Hei:)

har termin idag, og skal på kontroll til Jordmor imorgen.
Burde jeg be om stripping eller ikke?
Mange som har fått igang fødsel pga dette?
Hørt det gjør veldig vondt..? :angelic:

For å si det sånn er det mindre vondt enn å føde :p
Jeg ville ha sagt ja. Verste som skjer er at det er litt ubehagelig og at du får litt maserier etterpå som ikke fører til noe. Eller så kan det sette igang modningen.
 
Slimproppen gikk hos meg etter stripping noen dager før termin. Ble strippet igjen på termin. Var ikke særlig modning noen av gangene. Fikk litt kynnere samme kveldene bare. Ikke behagelig, men etter prøverør gir "vondt" nedentil ny betydning for meg. Baby kom ei uke etter termindato. Hadde spontan vannavgang.

Er jordmor villig til å strippe, tenker jeg det kan være verdt forsøket. Bare vær forberedt på det kan gi maserier og ingen fødsel med en gang.
 
Ble strippet to dager før termin. Var nesten ikke moden. Ja det gjorde vondt, men ingen ting ift en fødsel. Det er fort unnagjort. Det utløste maserier omtrent med en gang som varte hele dagen og natta før det gikk over til rier på morgenen. Fødte samme kveld. Så ja det hadde effekt her, men var så sliten av maseriene at jeg hadde veldig lite energi når fødselen virkelig startet.
 
Jordmor på helsestasjonen ville ikke strippe meg/undersøke nedentil idag da hun sa dette gjøres på sykhuset på overtidskontroll der.
Men kom hjem fra helsestasjonen til at slimproppen hadde gått, så mulig noe skjer nå snart ;)
 
Jordmor på helsestasjonen ville ikke strippe meg/undersøke nedentil idag da hun sa dette gjøres på sykhuset på overtidskontroll der.
Men kom hjem fra helsestasjonen til at slimproppen hadde gått, så mulig noe skjer nå snart ;)

Krysser fingrene :joyful:

Hun jeg gikk til fast gjorde det egentlig ikke på førstegangsfødende siden det ikke sa noe om når fødsel startet og kunne gi falske forhåpninger. Hun gjorde det kun fordi vikaren jeg var hos uken før gjorde det når jeg spurte henne og forsikret henne om jeg var klar over det kanskje ikke hadde virkning :p
 
Hei:)

har termin idag, og skal på kontroll til Jordmor imorgen.
Burde jeg be om stripping eller ikke?
Mange som har fått igang fødsel pga dette?
Hørt det gjør veldig vondt..? :angelic:

Jeg ble strippa flere ganger og fødte en uke på overtid (barn nr 2). Jeg syns ikke det gjorde vondt i det hele tatt. Jordmora mi så skikkelig rart på meg fordi jeg var totalt uberørt av det :hilarious: men for min del hjalp det nada. Men absolutt verdt forsøket da :hilarious:
 
Ble strippet 4 dager på overtid kø 15.00. Mye slim og blod i ettertid og riene startet 22.30 på kvelden :hilarious: kl 08.38 var han ute :hilarious: strippingen i seg selv kjente jeg lite av... eller kanskje ingenting :hilarious:
 
Var på overtidskontroll idag på sykehuset - Legen sa det var plass til en fingertupp (så ca 1 cm åpning?) og at jeg ikke var moden nok til å strippes :( - men at tappen var kort nå.

40 + 6 idag - litt redd for at jeg må settes igang og at dette ikke skjer av seg selv.. :(
 
Var på overtidskontroll idag på sykehuset - Legen sa det var plass til en fingertupp (så ca 1 cm åpning?) og at jeg ikke var moden nok til å strippes :( - men at tappen var kort nå.

40 + 6 idag - litt redd for at jeg må settes igang og at dette ikke skjer av seg selv.. :(

igangsetting kan gå helt fint <3 har bare født med igangsetting, jeg :)
Håper det skjer noe ila de neste dagene, er jo store muligheter for det også!
 
Var på overtidskontroll idag på sykehuset - Legen sa det var plass til en fingertupp (så ca 1 cm åpning?) og at jeg ikke var moden nok til å strippes :( - men at tappen var kort nå.

40 + 6 idag - litt redd for at jeg må settes igang og at dette ikke skjer av seg selv.. :(

Alt kan skje enda. Fikk time til igangsetting og vannet gikk spontant samme morgen. Kan være tilfeldig, kan være fordi jeg slappet av på en helt annen måte når jeg hadde noe fast å forholde meg til. Velger å tro det siste :)
 
Krysser fingrene - hvis ikke, så skal igangsetting forhåpentligvis også gå helt fint, håper jeg!!

VELDIG klar for fødsel nå og for å få denne lille frøkna ut i verden:love017 er nok utålmodigheten og hele tiden vente på at NÅ skjer det, som gjør at hun tester mamma sin tålmodighet:laughing025
 
Back
Topp