stripping, blod og slimpropp

Uerfaren

Betatt av forumet
I går, på termindatoen var jeg på siste normale kontroll hos gynekologen. Han foreslo stripping. Sa meg selvfølgelig enig i det ettersom jeg er lei all ventingen.

Voooooondt var det.

Etterpå skjedde det ikke noe, jeg var mildt sagt skuffa og saumfarte nettet etter erfaringer osv. Jeg blødde jo ikke noe. På kvelden, 15 timer etter strippinga kom det litt friskt blod i trusa, men opphørte raskt....så det var en kortvarig glede.

I dag, etter en hel husrengjøring så oppdaga jeg endel mer blod i trusa, men dette var brunlig, så regner med at det er fra gårsdagens stripping.

Etter par timer så gikk jeg på do, og da når jeg tørket meg (sorry detaljer) så jeg en ganske så stor glassmanetaktig klump av brunlig/gulig gele på papiret. Slimproppen!! Jippi liksom. Sist gang tok det 2 dager fra slimproppen gikk til jenta var ute. Denne gangen så har jeg mine tvil om at fødselen kommer fort igang etter slimproppen ettersom jeg ikke har noe særlig til rier utenom de vanlige maseriene og kynnerne innimellom.

Lurer på om det er slik at slimproppen går uansett om man blir strippet...eller er det mer et resultat av en litt vellykka stripping ettersom strippingen KAN og ikke MÅ medføre at slimproppen går?

Hva er deres erfaringer?
 
Har ingen erfaringer på området, men supert at slimproppen gikk ;) Håper du føder asap :D


Sent from my iPad using BV Forum
 
Min slimpropp gikk for 11 dager siden. Var til modningsakupunktur og undersøkelse i går. Innvendig undersøkelse, jordmord kjente 2 cm åpning. Hun informerte om at slimproppen hadde gått som jeg trodde, men i tillegg kunne jeg vente meg litt mer slim og tegningsblødning. Rett hadde hun. I dag kom det mer slim og blod etter toalettbesøk.

Kanskje det både var slimproppen og tegningsblødning du opplevde? Dette er vist veldig forskjellig fra person til person. Men har forstått det slik at slimproppen kan gå ukesvis før fødsel og ha forskjellig form og farge. La oss konkludere med at noe er gjære:D

Her er et utdrag fra nett som jeg syntes forklarte godt:

På slutten av svangerskapet vil kvinnen merke at sammentrekningene i livmoren øker, både i hyppighet og i varighet. Livmoren "ligger i trening" til fødselen. Magen synker litt ned, det blir lettere å puste, og trykket mot bekkenet øker. Noen opplever at den såkalte slimproppen går, og får en litt tykk, seig utflod. Slimproppen kan gå dager eller uker før fødselen starter, og er ikke i seg selv noe tegn på at fødselen er i gang. Når fødselen nærmer seg, vil hormonforandringene i kroppen gjøre at en ofte får løs avføring, og gjerne føler seg kvalm.

Riene skal åpne livmorhalsen og skyve barnet nedover i bekkenet. Når livmorhalsen begynner å åpne seg, kommer det noen ganger en liten blødning - en såkalt tegningsblødning. Dette er et tegn på at noe er i gjære. Tegningsblødning er en liten, frisk og gjerne litt slimtilblandet blødning, og er ikke farlig.
 
Jeg ble strippet ca en uke over termin sist, blødde litt og slimproppen gikk dagen etter (en ganske stor en, så antar det var "hele"). Det skjedde desverre ikke noe særlig mer og jeg var forsatt umoden når jeg ble igangsatt en uke etter det igjen.

Håper det er et bedre tegn hos deg! :) Snart er babyen her uansett! :)
 
Eneste jeg kan komme med er at fire dager etter slimproppen gikk har mine kommet. Etter stripping=Noen timer...
 
Jeg ble strippa for to dager siden, hadde masse murringer den natten og litt blodig slim. Ingenting i går, men i dag igjen har det vært mye slim og litt blod. Sist slimproppen gikk var på føden, da var det en ganske stor klump blod som kom ut, så tviler på at hele slimproppen hos meg har gått. Men blodig slim er vel alltid et godt tegn. Hadde litt sengekos i dag, og håpet det skulle få fart på sakene (hjalp sist, da 2 uker på overtid) men nada, kjenner bare litt murringer. Jeg må nok beleile meg på å vente til termin, som er om to uker, eller enda lenger.
 
Egen erfaring er at slimproppen gikk 2 ganger! Første gang maaange uker før. Andre gangen, kvelden før fødsel! :) håper det skjer noe :D

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her har jeg gitt opp håpet litt....vet det var slimproppen som gikk, men tror den var fremrovosert av strippinga...tror det er mer håp om slimproppen går av seg selv.

Vet om mange som har hatt slimpropper som går flere ganger.....det er mer de som har en slimpropp som går en stund før termin, da danner det seg en ny i etterkant. Tror man kan forvente mer action om slimproppen går rundt termin. Jeg er jo 2 dager over, men kjenner ikke mye utenom bare vondt i korsryggen, er drittlei av å være gravid og merker jeg våknet litt "deppa" i morges, deppa over at ingenting skjedde i natt heller :(
 
Sikkert dumt spm, men hva er stripping ?

Jordmor/lege går inn i vagina med hånden og stikker en eller to fingre inn i livmorshalsen (dette går bare om man er moden nok, dvs. 1cm + åpning fra før) og røsker oppi der, tøyer. Dette medfører ikke nødvendigvis at slimproppen alltid går, men man blør litt i etterkant og det kan være ubehagelig/vondt - varer bare noen sekunder da. Dette fremprovoserer kroppens egne produksjon av hormonet som setter igang rier og modning.
 
Back
Topp