Strippet

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som er blitt strippet før og hatt effekt av det? Jeg fødte i uke 38 sist og kom aldri så langt :p kjenner jeg er skikkelig sliten å lei no, er bare i uke 34. Men jeg er klar for å få han ut med en gang det ikke ansees som prematur lengre :p går det Ann å bli strippet før termin dato? Så lenge en er moden Såklart! :-D
 
Ut ifra andre tråder og informasjon jeg har lest, så er det svært få jordmødre som stripper tidligere enn uke 38, og de fleste vil ikke strippe før termin i det hele tatt uten grunn for at fødselen burde starte før termin. Men igjen, det er jo bare å høre med din jordmor/ fastlege, for kan jo være de tenker annerledes enn andre :)
 
Jeg ble ikke strippet da jeg nådde termin en gang jeg. Jordmor var ikke inne for å sjekke ståa der nede en gang :p Jeg tror kanskje de er mer restriktive med å gjøre sånt nå enn før også, siden det ikke er vist å ha en positiv effekt, men i verste fall kan føre til stormrier. Så man ser man situasjonen :)
 
Jeg ble strippet med datteren min, men da var jeg gått 13 dager på overtid. Derfor strippet de. For kroppen min hadde tydeligvis ingen Planer om å føde i nærmeste fremtid. Stripping fungerte fint på meg. De strippet meg ca rundt kl 14. Dro hjem og dro tilbake kl 4 på natta og hun var ute 06:30. De vurderer å strippe meg igjen nå 2 dager før termin pga alder, men kun hvis jeg er moden
 
Jeg ble strippet med datteren min, men da var jeg gått 13 dager på overtid. Derfor strippet de. For kroppen min hadde tydeligvis ingen Planer om å føde i nærmeste fremtid. Stripping fungerte fint på meg. De strippet meg ca rundt kl 14. Dro hjem og dro tilbake kl 4 på natta og hun var ute 06:30. De vurderer å strippe meg igjen nå 2 dager før termin pga alder, men kun hvis jeg er moden
Jeg hadde siste time hos jordmor nå på mandag, og er 39+5 i dag. Jeg er 38år og målinger viser at frøkna i magen er stor! På ahus sa de at de max lar meg gå 5 dager på overtid.. Spurte jordmor om stripping nå sist kontroll, og hun sjekket, men jeg var dessverre for umoden :( Håper det starter av seg selv, hvis ikke håper jeg det kan settes i gang ved stripping :)
 
Jeg hadde siste time hos jordmor nå på mandag, og er 39+5 i dag. Jeg er 38år og målinger viser at frøkna i magen er stor! På ahus sa de at de max lar meg gå 5 dager på overtid.. Spurte jordmor om stripping nå sist kontroll, og hun sjekket, men jeg var dessverre for umoden :( Håper det starter av seg selv, hvis ikke håper jeg det kan settes i gang ved stripping :)
Åå så kjedelig. 5 dager over er nesten som en uke over. Ja får håpe det startet plutselig av seg selv på deg nå en av dagene. Det er slitsomt å gå på overtid. Er redd jeg Også må det.
 
Åå så kjedelig. 5 dager over er nesten som en uke over. Ja får håpe det startet plutselig av seg selv på deg nå en av dagene. Det er slitsomt å gå på overtid. Er redd jeg Også må det.
Jeg har tre barn, og gikk 14 dager over med mellomste og 9 dager over med yngste.. -så jeg ser nok dessverre for meg at jeg må settes i gang :shifty: Men, gir jo ikke opp å håpe :)
Håper du slipper å gå over du også :Heartred
-Men, du skriver at de vurderer å strippe deg to dager før termin? Er det kun pga alder? Kanskje jeg skal prøve å spørre om det jeg og ;)
 
Ble strippet fem dager over tiden, og riene startet samme dag. Dagen etter var han ute!
 
Jeg har tre barn, og gikk 14 dager over med mellomste og 9 dager over med yngste.. -så jeg ser nok dessverre for meg at jeg må settes i gang :shifty: Men, gir jo ikke opp å håpe :)
Håper du slipper å gå over du også :Heartred
-Men, du skriver at de vurderer å strippe deg to dager før termin? Er det kun pga alder? Kanskje jeg skal prøve å spørre om det jeg og ;)
Ja jeg 41 år og pga alle gangene jeg har mistet før han her. Og pga engstelsen min for å miste han her. Men de sa de ikke skal gjøre det hvis jeg ikke er moden.
 
Ja jeg 41 år og pga alle gangene jeg har mistet før han her. Og pga engstelsen min for å miste han her. Men de sa de ikke skal gjøre det hvis jeg ikke er moden.
Skjønner ;) Jeg tror ikje det fysisk er mulig å strippe før det er modent, sånn jeg har forstått det :bored: Ønsker deg masse lykke til uansett:Heartblue
 
Jeg har også hørt at de fleste jordmødre ikke stripper før en nærmer seg termin og man burde visst være moden og gjerne med 1 og 2 cm dersom de skal gjøre det for å i det hele tatt ha noen effekt ;)
 
Last edited:
Jeg hadde svangerskapsforgiftning og ble strippet i uke 35+6 hvis jeg ikke husker helt feil. Det funka for han kom dagen etterpå :p Men de stripper ikke bare hvis man er lei. En fødsel bør alltid starte av seg selv!
 
Jeg hadde svangerskapsforgiftning og ble strippet i uke 35+6 hvis jeg ikke husker helt feil. Det funka for han kom dagen etterpå :p Men de stripper ikke bare hvis man er lei. En fødsel bør alltid starte av seg selv!

Hadde du kraftig svangerskapsforgiftning? Var det en grunn til at du ble strippet så tidlig liksom?
 
Back
Topp