Strippet?

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som har erfaring med det? Hvilken uke blir det gjort? Har ikke hørt noe snakk om det fra min jordmor.

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Noen som har erfaring med det? Hvilken uke blir det gjort? Har ikke hørt noe snakk om det fra min jordmor.

Her vil jordmor kun gjøre det fra uke 38 dersom man har litt åpning :)

Her vil jordmor kun gjøre det fra uke 38 dersom man har litt åpning :)

Sjekker de alltid åpning i uke 38? Jeg skal til jordmor neste uke, er da 38 uker. Greit å være forberedt :)

Sjekker de alltid åpning i uke 38? Jeg skal til jordmor neste uke, er da 38 uker. Greit å være forberedt :)

Jeg har spurt forrige gang, så vet ikke om det er noe de gjør av seg selv :-) men ber du om det så gjør hun det nok :)

Ble strippet i uke 39 med første og uke 38 med nr 2. Denne gangen skal de strippe hvis det lar seg gjøre når jeg er 36 uker. Da skal det gjøres av lege på sykehuset.
Har hatt god effekt begge gangene og født dagen etter med begge to:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Sist ble jeg strippet 2-3 ganger i ukas fra uke 37 ( på føden). Ingen effekt, fødte 12 dager på overtid:-)

Ble strippet i forbindelse med igangsetting i forrige svangerskap...10 dager over termin.... Riene startet 6 timer etter...men hadde fått modningstablett også da... ;)

Ble aldri strippet med nr en men spurte heller ikke. Med nr to ble vi enige på forhånd og jeg ble strippet i uke 39. Fødte dagen etter. Denne gangen får jeg modningsakupunktur på sykehuset og da kan de sjekke og strippe fra uke 38.

Venter nr 3 4. August:)

I mine tilfeller har ikke jordmor villet strippe/tøye meg før jeg har nådd termin, selv om jeg har tigget henne.. Hehe, man blir rimelig desperat mot slutten ;)

Unnskyld at jeg spørr, men hva betyr det å bli strippet :P
Er faktisk 3 gangs, men vet ikke hva det er?

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Jeg ble strippet forrige gang, og fikk modningspille, men det var pga svangerskapsforgiftning. Spurte om mulighetene for at de gjør det denne gangen, men fikk beskjed om at de ikke strippet før på termindato her. Kommer til å prøve meg igjen om to uker, for da er min "vanlige" JM i ferie.
Å strippe er at de går inn å "røsker" i livmorhalsen om det er slik at de får inn en finger eller to der. Om det er godt modent, så prøver de å "løsne" litt på fosterhinna fra livmorveggen slik jeg har forstått det :)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Back
Topp