Strippet

preggysue

Blir kjent med forumet
I dag ble jeg strippet, har tre cm. Slimproppen gikk i morges så det blir spennende å se om det skjer noe snart. Har lest flere plasser om at folk har blitt strippet flere ganger før det skjer noe så vi får se hvor lenge det blir. Har termin i dag så det hadde jo gjort seg om det ble fødsel:-) noen andré som har erfaring med stripping?

spennende om det skjer noe da.. :))

Jeg har en venninne som ble strippa på kvelden(hadde ingen åpning) og om morgenen når di sjekka på nytt så var det 3cm åpning og hun fødte samme dagen :)

hva er stripping? Hva gjør de da?

håper det skjer noe snart da!

Så spennende, får håpe du går i fødsel snart da

Jeg ble stippet på mandag, hadde 2 cm åpning, men her har det ikke skjedd noe.

Mange som har gått i fødsel innen 48 timer så for noen virker det :)

Det var ikke vondt å bli strippet, kjente ingenting. Men det kommer kanskje ann på hvor moden en er. Foreløpig rolig her fremdeles.

Lykke til :) Håper det skjer noe om ikke så lenge da:):)

Stripping er når jordmor tøyer litt i livmorhalsen for å hjelper ting litt i gang.. ;-) Jeg ble strippet under forrige svangerskap og syntes ikke det var vondt, men for meg hjalp det ingenting.. :-/

filiol skrev:
Stripping er når jordmor tøyer litt i livmorhalsen for å hjelper ting litt i gang.. ;-) Jeg ble strippet under forrige svangerskap og syntes ikke det var vondt, men for meg hjalp det ingenting.. :-/

er det vanlig og når i såfall?

oi, da tipper jeg det blir fødsel på deg i løpet av døgnet :D 

masse lykke til!! 

Jeg ble strippet ved min forrige fødsel. Da var jeg i uke 40+4 og hadde 2 cm åpning fra før. Jeg ble strippet på mandag, slimproppen gikk tirsdag morgen og gutten ble født onsdag morgen :) Så ja, jeg har GOOOODE erfaringer med at det setter igang fødsel!! Lykke til!!! Håper det blir baby iløpet av natta eller morgendagen!

Tipzi skrev:
er det vondt å bli strippet?
jeg har hørt noen sier det er jæ***..

Jeg syns det var j***li vondt! Men det er jo fort gjort da ;) Og det var sååå verdt det iom at det førte til fødsel for min del, så jeg skulle gjerne blitt strippet denne gangen også...

Vet ikke hvor vanlig det er.. Men det er ikke vanlig å gjøre det før man har begynt å modnes ordentlig og jeg tror ikke jordmødrene tilbyr det før man er passert termin. Det er bare noe de gjør for dem som har lyst. ;-) Min jordmor spurte meg om jeg ville at hun skulle sjekke forholdene (modning, åpning osv) da jeg var på kontroll etter termindatoen min. Og når hun først var i gang og jeg var begynt å modnes så tilbydde hun meg stripping i samme slengen. :-) Jeg ble veldig glad for at hun tok det opp for jeg hadde tenkt på det selv, men vet ikke om jeg hadde turt å spørre.. Hehe.. :)

muffinsdronningen skrev:
hva er stripping? Hva gjør de da?

håper det skjer noe snart da!

Jeg ble strippet sist gang, da startet riene kvelden neste dag. :-)

Jeg leste akkurat i Gro Nylanders bok, at stripping er at de løsner fosterhinnen fra livmoren nede ved åpningen, jeg trodde også at de tøyde livmorhalsen, men det er altså ikke det samme. 

Nå er det et døgn siden jeg ble strippet, men det har ikke blitt noe rier her. Kjenner at det murrer, men har i grunn kjent det lenge. Er bare å vente nå.

preggysue skrev:
Nå er det et døgn siden jeg ble strippet, men det har ikke blitt noe rier her. Kjenner at det murrer, men har i grunn kjent det lenge. Er bare å vente nå.

kjedelig å vente..... :P  har du noe festlig du gjør mens du går å venter?

er uansett ikke lenge igjen nå :D

Hanky panky vil nok sette fart på sakene! emoticon

Hestejenta skrev:
Hanky panky vil nok sette fart på sakene! emoticon

er bare å sette i gang! hihi

Back
Topp