strippe/tøye??

• Trådstarter Trådstarter blikket
  • Opprettet Opprettet
B

blikket

Guest
har skjønnt meg på at de stripper eller tøyer mormunnen for å frigjøre hormoner som kan starte rier , som vil si at fødselen starter  :P,
men hva gjør de egentlig? har kjent selv forsiktig etter, og kjenner mormunnen og får inn 2 fingre , men kan også "spre" fingrene litt om dere skjønner hva jeg mener  :P *fnis*  kjenner også noe hardt inni der, som jeg følte kunne minne om hodet til babyen?????  men masse "gørr" , slim imellom, som sikkert er slimproppen..... blitt forklart at det er der den sitter... (om jeg ikke tar helt feil hehe)...

men om de tøyer da, tar de og sprer fingrene så mye de kan??? eller bare drar i selve tappen/munnen??  tenkte spør jordmor om hun ville gjøre dette på meg, men redd det skal gjøre vondt hehe.....  og hvor stor er åpningen min ca?? noen sier at 1 finger er 1 cm, da ville jeg ca vært 2,5 cm eller noe , men man kan jo ikke ha 10 fingre inni der hehe.... 

mormunnen skal jo være lang, og avrundet, som en nese, med et lukket åpning (som ligner på en sur munn) og det er denne åpningen som glipper åpen etterhvert. 

Slik jeg opplevde stripping i uke 40 med 1 cm åpning var at det ikke var vondt, i hvert fall ikke på langt nær så vondt som mye annet, men nå var gynekologen som gjorde det forsiktig. Det startet heller ikke fødselen, selv om jeg var litt moden. tre dager etter på var jeg like umoden. Men stripping har også satt i gang fødsel hos venninner av meg, som da har vært mer moden. 

Mange har positive erfaringer med stripping, det starter fødsel, uten at det blir en voldsom start :) 

Men nå snakker jeg bare utifra hva jeg har4 hørt, og ikke hva som er vitenskapelig bevist. 

JEg veit ikke helt hvor mange fingre de putter inn, men du må være litt moden før de stripper. Jeg ble strippa sist av overlegen på OBSposten på Ullevål. (Jeg hadde SF). Jeg kommer IKKE til å takke ja til dette igjen. Det var DRITvondt, og det satte igang voldsomme maserier som varte i tre døgn og gjorde at jeg ikke fikk sove. Da fødselen endelig startet dag 4 etter stripping, var jeg helt utkjørt.

Jeg ble å strippet forrige gang, vet ikke helt hva de røsker og drar i, men vondt var det.. startet ikke noe spesielt hos meg når jodmora gjorde det på hs.. Når riene startet, var jeg oppe på sjekk på sykehuset, da røska og dro hun litt,  gikk 3 døgn med slike rier, siste gangen vi var oppe på sjekk, så røsket hun å dro litt igjen, og da satte riene skikkelig i gan gi det vi gikk ut døra på sykehuset, var hjemme 5-6 timer, dro på sykehuset igjen, og etter 6 timer på føden ble frøkna født..

Så er det ikke anbefalt på fikle inni der selv, så ville holdt fingrene unna. Og latt fagpersonell måle eventuell åpning osv.

Back
Topp