Striping av hår

sollise

Elsker forumet
Hvordan er det å stripe/farge og glatte hår
da man er gravid?

Det er ikke bra å farge håret når man er gravid.
for farge stoffene er så sterke, det er farligt for fosteret.
det er ihverfall det jeg har hørt da.

Informer Frisøren din om at du er /kansje er gravid, så skal de vite hvilke stoffer som er skadelige for deg og hvilke som ikke er det.. Tidligere ble gravide anbefalt å ikke farge håret o.l. pga sterke kjemikaljer, men kjemikaljene de bruker nå er ikke de samme som før..[&:]

Lykke til[:D] tror du blir fin med eller uuten striper, jeg [;)]

Hva er det dere sier? Er der farlig? Hadde jeg aldri trodd. Farget håret mitt i helgen jeg, men sånn "billig" farge fra H&M.
Så jeg krysser fingrene for at det ikke gjore noe :)

Det er IKKE farlig å farge eller stripe håret når man er gravid. Dette har jeg sjekket opp både med frisør og med lege. Begge hadde det samme svaret. Det er jo også mange gravide frisører i arbeid uten at de tar skade av produktene de arbeider med. Tidligere var det nok noe annet, men nå er hårproduktene mye mildere.
Jeg skal farge håret til torsdagen, og gleder meg til det[:)]

nå er jeg akkurat ferdig med 2 års utdanning på frisørlinje....vi lærte IKKE at det var farlig for gravide å farge håret!...men derimot så kan det være allergi fremkallende for noen, så har man aldri farget håret før, så bør det taes en allergitest på huden til kunden først.Et kraftig allergi utbrudd kan være meget farlig, iverstefall dødelig....hadde en lærer med allergi for dette!men ellers er det bare å farge håret jenter....frisører bør bruke verneutstyr...og avsug som er utsatt for stoffene hver dag, ingen skade for kunden som bare er der i ny og ne.....

Har ei venninde som fikk grønt hår når hun stripet de, frisøren mente de var forandringene i kroppen når en va gravid som gjorde de.. kanskje ho bare v allergisk!?

Har både stripa å farga håret, me frisøren å heime.. lever godt enda vi, fin ble vi og!! [8D]

Dere kan trygt stæsje dere jenter! det er IKKE farlig å farge/stripe el. når du er gravid! Jeg jobber som frisør, og jeg har snakket med legen min ang. dette.
Jeg fikk vite at det ikke er noen fare lenger å farge seg eller å jobbe med farge når man er gravid. Eneste jeg skulle passe på sa han var at jeg brukte hansker og god utluftning.....og det er jo påkrevd i alle sallonger nå.
Dessuten er det så utroooolig strenge krav om tilsettningene i farger ol. at de er myyyye mer skånsomme enn de var for en del år siden. Så det er bare å freshe seg opp med god sammvittighet! [:D]

hei!!!
har ikke hørt at det er faligt å farge håret, har både veært hos frisør og gjort det hjemme[:)]

Litt godt å kunne freshe seg opp litt da.. vi trenger de!

Tror faktisk de hjelper litt på psyken også om en føler seg vell [;)]

Jeg er ikke gravid enda, men har hørt både-og, så er så
greit å vite... Vært igjennom en SA, og vil ikke ta unødvendige sjangser.

Min Tante er frisør oh hun har alltid farget håret sitt, under svangerskap også! Hennes unger er helt nydelige og ikke minst friske! Tror aldri hun ville utsatt seg for det om hun visste det var farlig[:)]

en liten ting kansje ikke alle vet at farge man kjøper på butikken inneholder mer amoniakk og sterke stoffer, enn fargene på salongen....da det er strengere krav på salonger ettersom det går på frisørenes helse....derimot er ikke kundene like utsatt, da de farger håret bare av og til og jobber ikke med fargen kontinuerlig og utsettes derfor ikke for noe fare verken med fargen på salongen eller i butikken.men er man litt usikker så er det lurt og velge frisøren......

hei.
ang det med at det var ei som fikk grønne striper og at frisøren sa at det var på grunn av hormoner. det tror jeg er bare tull. ting som kan gjøre det er vannet, gammel farge fra før av som hadde mye ask i seg +m.m.

jeg er selv frisør,arbeidet og farget håret da jeg gikk gravid, har friske barn jeg.

er man redd for å reagere på fargen så kan frisøren ta en allergi test. det er veldig enkelt.

enig may27...har aldri hørt om jeg heller...det kunne vel oxo være en årsak at hun satt for lenge med stripene + evt det du nevnte.....viss ikke hun hadde hatt i hormoner som hun hadde på boks da.....hehe[:D]

Har ingen anelse om hva som gjor de.. men ho ha aldri hatt nåkka problem tidligere med samme, både farge å frisør da! Men mange sier så mangt, har vært hos frisøren selv, men ikke skjedd noe særli "spennende" som å få grønt hår.. hehe.. [8D]

Mannen min er frisør,og jeg har farget/stripet håret i alle mine svangerskap...
Har to friske barn,og vil tro den i magen er det og![;)]
Med førstemann satt jeg en del fargemodell og,så tror jeg farga håret 4 ganger undervies.

Hei! Jeg er selv frisør å jeg både stripa,farga å tok permanent på folk under hele svangerskapet. Har aldri hørt om at det kan være skadelig.

Tusen takk for svarene, alle sammen[:)] Veldig greit å få svar på det man lurer på[:)]

Back
Topp