Stripe håret

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Hva tenker dere om dette? Jeg begynner bli ganske mørk på toppen nå som vinteren skrider frem så det hadde ikke vært feil med noen lyse striper. Det er så ulike meninger om dette at jeg har valgt å holde meg unna frisøren. Jordmoren min sider hun stripet håret i alle sine graviditeter,og hadde gjort det igjen, men at jeg må "kjenne på det selv ".
 
Jeg har stripet håret tre ganger denne graviditeten :) Både jordmor og frisør sa det var helt trygt, fordi blekningsmiddelet som brukes i dag inneholder andre stoffer enn før, og dermed ikke skal være skadelig. Men har bevisst valgt en frisørsalong med "god gjennomtrekk", så jeg slipper å inhalere blekningsmiddel i dårlig luft :p
 
Jeg har stripet håret en gang denne graviditeten, og skal gjøre det igjen litt før termin så jeg i det minste er litt fresh på håret i tida etter fødsel :p Ikke noe farlig i følge både frisør og jordmor her i hvert fall :)
 
Har bare hørt at man ikke bør bruke hjemmefarge, kun pga dårlig ventilasjon og at man kan reagere annerledes på farging mens man er gravid. Men en tur til frisøren er ikke farlig, de har strenge regler for ventilasjon og har peiling [emoji4] Hadde jeg orka å sitte rolig i frisørstolen i 1-2 timer hadde jeg stripet håret mitt før lillebror kommer for å føle meg litt fresh[emoji28]
 
Sniker fra januar! Jeg har stripet håret til frisør to ganger i dette svangerskapet. Jeg fikk beskjed om at det var helt trygt, men valgte å vente til etter uke 12 med å stripe. Det gjorde underverker på selvtilliten å føle meg fin på håret når resten av meg er et takras av svangerskapsplager;)
 
Har farget/stripet håret en gang i svangerskapet og skal gjøre det en gang til før baby kommer, frisøren min sa det var helt trygt, men at fargen kan bli annerledes. Ble ikke det her:)
Men hadde ikke gjort det med hjemmefarge.
 
Last edited:
Sniker fra mars! [emoji6] Dette lurer jeg på også, for her begynner det virkelig å bli på tide med striper i håret[emoji28] får drøye det litt nærmere fødsel, så kan jeg føle meg litt freshere[emoji6]
 
Ingen risiko for baby og verken farge eller bleke håret [emoji846] frisører (inkludert meg selv) hadde blitt satt på foreldrepenger hadde det vært risiko, noe det ikke er. For i Norge er det strenge regler både på hva som er i produktene og til punktavsug/gjennomlufting. Eneste du bør være oppmerksom på er at håret kan reagere annerledes nå som du er gravid enn ellers, og skulle håret reagere annerledes fikser frisøren dette opp. I ditt tilfelle med striper er det evt at du kanskje må sitte lenger fordi det kanskje lysner saktere. Men for deg og bebbisen er det helt trygt [emoji173]️
 
Ingen risiko for baby og verken farge eller bleke håret [emoji846] frisører (inkludert meg selv) hadde blitt satt på foreldrepenger hadde det vært risiko, noe det ikke er. For i Norge er det strenge regler både på hva som er i produktene og til punktavsug/gjennomlufting. Eneste du bør være oppmerksom på er at håret kan reagere annerledes nå som du er gravid enn ellers, og skulle håret reagere annerledes fikser frisøren dette opp. I ditt tilfelle med striper er det evt at du kanskje må sitte lenger fordi det kanskje lysner saktere. Men for deg og bebbisen er det helt trygt [emoji173]️
Takk for svar :) Jeg har bestilt meg en time på fredag nå, skal bli herlig å få freshet seg opp litt
 
Back
Topp