Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Strikket en liten body i lamull og holder på med ei bukse i lamullPrøver å strikke noe som kan vare litt, ved å brette opp ermene og buksebein, og så har det vel slått meg at at både april og mai kan være ganske kalde
Har en del tynn merino og "vanlig" merino liggende som jeg tenkte skulle få bli noe fint. Vurderer også teddy pants, den er så søt
Tenker også at jakker kan være praktiske?
Hva slags strikkefasthet syns det er best til de små? Er så mye oppskrifter på pinne 2,5-3, men vil gjerne opp en pinnestørrelse så det går litt fortere![]()
Jeg vil anbefale å starte på barnehagestrikken! Spesielt bukser om du er som meg at jo lenger beina blir, jo kjedeligere er det. Strikke litt større størrelser mens du har tiden for deg selv. Tulla vår skal begynne i barnehagen denne uka, og jeg har strikket to seasideset-bukser str. 12-18 mnd en i beige og en i brun, en seasideset-genser str. 12-18 mnd med beige og brune striper - alt i alpakka silke. Så har jeg strikka ribbuksa til jordclothing i arwetta str. 1-2 år, en bamsegenser i duo, en kosegenser fra jordclothing i kos, en Ellen hentesett-bukse i største str. i SG merino, pluss noen gensere vi bare kommer til å bruke hjemme. Har også en «haralds-romper» (blanding av genseren og ankers romper) i tynn merino med lange ermer og en På Skrå Romper i lille lerke med lange ermer. Kommer til å strikke flere av sistnevnte til lillebror! Ellers har jeg strikka tre par ullsokker, ett par votter på frihånd, to ulike balaclava, en høstlue, en Alberts Pilotlue og et par ribbsett-halser. Jeg har innsett at når det meste av dette skal ligge i barnehagen og kun tas med hjem for vask, så trenger vi feks en eller to balaclava hjemme også. Og kanskje en bukse eller to.. Ellers strikka jeg også noen genser i str. 3-4 år før jeg fødte første, for at jeg skulle få mindre dårlig tid på garderoben etter hvert som de vokser til.Har dere noen must haves å strikke? Formen er endelig noe stigende, pinnene er derfor endelig fremme igjen!
Foreløpig har jeg strikket en lavendelstrømpebukse og en olives slåom i minste størrelse. Har planer om å strikke kirsebærserien, bloomer, kyse og jakke så det passer til sommerenNoen andre tips?