Strikking

Jeg har allerede begynt [emoji13] Strikket jakke, bukse og en selebukse [emoji1] Gleder meg til å strikke flere små plagg! Har jo en på snart 1,5 år så han får også sitt [emoji1]

Jeg kan bare hekle, men vurderer å lære meg strikking nå :) Og har så lyst til å kjøpe symaskin og sy klær selv.

Hva slags garn bruker dere? Vi får jo høstbaby, så sikkert lurt med babyull?

Jeg begynte å hekle noen småting før jeg ble gravid :smiley-ashamed008

Nå har jeg begynt å hekle vognteppe og bestilt metervare til å sy.

Ikke begynt, våger ikke før uke 12. Dessuten er strikkelista alt for lang fra før[emoji85][emoji38]

Jeg kan bare hekle, men vurderer å lære meg strikking nå :) Og har så lyst til å kjøpe symaskin og sy klær selv.

Hva slags garn bruker dere? Vi får jo høstbaby, så sikkert lurt med babyull?
Jeg bruker alpakka og baby merinoull [emoji4] Hvertfall merinoull er fint å bruke på høsten [emoji4]

Strikker teppe :) jeg er ikke noe god på mønster og klær og sånt, teppe er enkelt :P

Er ikke så flink å strikke (enda), men hekler! :) Har hekla en body enn så lenge, og mer skal det bli!

Åå jeg kan ikke strikke....hmmm..kanskje jeg kan prøve meg på hekling....skulle vel klare å hekle en truse eller noe. Bruker man samme garn til hekling som strikking?

Jeg kan ikke strikke eller hekle:( Prøvd å lære meg strikking, men ender opp med dobbelt så mange masker som jeg startet med[emoji23] Jeg kan hekle med sånn loom da[emoji23][emoji85]

Hva slags masker brukte du? Mønster eller hel? Og brukte du bomullsgarn eller noe annet? :)
received_10155512096436352.jpeg
Her er den jeg heklet med mønster :) Dette var forresten første gang jeg heklet etter oppskrift, så jeg er egentlig veldig fornøyd! Prøvde meg på en annen body også, men den ble så liten at den hadde ikke passet til en baby på normal størrelse, haha [emoji28]

Vis vedlegget 240216
Her er den jeg heklet med mønster :) Dette var forresten første gang jeg heklet etter oppskrift, så jeg er egentlig veldig fornøyd! Prøvde meg på en annen body også, men den ble så liten at den hadde ikke passet til en baby på normal størrelse, haha [emoji28]
Den var jo bare nydelig! Flink du er:)

Tuuusen takk [emoji4] gøy å prøve seg frem, og enda bedre når man faktisk får det til!
DET skjønner jeg godt! Her stopper det ved skjerf egentlig.. Prøvde meg på å strikke en jakke til meg selv for noen år siden.. Veier et tonn (åpenbart feil valg av garn), i tillegg til at det er rar passform på den + at den er i størrelse blokk (aaalt for stor) :P Så her blir det ikke mye strikking:)

Back
Topp